۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۰۹۴۸
امام جمعه کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل یک بحث بسیار ضروری است، گفت: در پدافند غیرعامل باید مسائل را آنالیز کرده و آنها را به صورت تک تک مورد بررسی و رفع قرار داد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و اعضای شورای پدافند غیرعامل استان کرمان با بیان اینکه موضوع پدافند بحث کاملا حیاتی است، گفت: اهمیت پدافند غیرعامل به دلیل آن است که دشمنی ها وجهه جدیدی پیدا کرده اند و بایدبه خوبی در برابر آنها ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که خداوند در وجود انسان ها سیستم پدافندی قرار داده است، لازم است که حکومت ها نیز برای سلامت خود علاوه بر اقتدار در حوزه دفاع مرزی، باید در بخش پنهان نیز در حوزه پدافند غیرعامل نیز راهبردهای علمی و اثرگذار داشته باشند.

پدافند غیرعامل کاری بسیار ضروری است/لزوم تشکیل هیات های اندیشه ورز در حوزه پدافند غیرعامل

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه به ابعاد پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف می‌تواند به موضوعات بزرگ تبدیل شوند.

وی بر مدیریت صحیح در حوزه پدافند غیرعامل نیز تاکید کرد و ادامه داد: با هوشمندی، درایت، تدبیر و با برنامه باید مراقب بود زیرا خطر عملیات های روانیکه دشمنان تلاش می کنند با عملیات های روانی به اهداف خود برسند، بسیار خطرناک تر از عملیات های نظامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: دشمن اگر از درون بتواند رخنه کند خیلی می تواند کار کند و این موضوع نقش پدافند غیرعامل را بسیار مشخص تر می کند.

وی ادامه داد: از زمانی که کشور به فکر ایجاد مجموعه پدافند غیرعامل افتاد، خدمت بزرگی به حکومت شد.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه پدافند غیرعامل آنقدر ماموریت سخت، دقیق و اثرگذاری دارد که نیاز است که در حوزه های مختلف هیات های اندیشه ورزی داشته باشد تا در حوزه های مختلف بتواند کار خود را به خوبی دنبال کند.
وی تاکید کرد:برای آنکه خواب هایی که دشمنان برای نظام دیده اند تعبیر نشود و پدافند غیرعامل نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت:استان کرمان به دلیل نقش خود در کشور از جمله در وسعت راه ها، نقش در تامین سوخت 18 استان و..... در حوزه پدافند غیرعامل باید آمادگی حداکثری را داشته باشد.
حمید ملانوری افزود:در راستای پدافند غیرعامل بایددر مقابل تهدیدات زیستی نیز به صورت بتوان با سرعت و صحت، برنامه ریزی و اقدام کرد.
وی با اشاره به تعامل بسیار خوب موجود در استان کرمان به منظور اجرای برنامه های پدافند غیرعامل، عنوان کرد:برای خنثی کردن تهدیدات بیوتروریسمی در منابع آبی نیز تجهیزات لازم مستقرشده است و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: استان کرمان در دو سال گذشته رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است و آمادگی بسیار خوبی در این استان وجود دارد.
مدیرکل پدافند غیر عامل استان کرمان نیز گفت: دشمنان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشه های متعددی دارند ودر چهلمین سالگرد پیروزی به دنبال آن هستند که نظام 40 سالگی خود را نبیند که قطعا چنین نخواهد شد.

پیمان سلاجقه با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یکی از راهبردهای اساسی برای مصون سازی جامعه در برابر تهدیدات است، اظهارداشت: ماموریت سازمان پدافند کاهش آسیب پذیری زیرساخت های اصلی کشور و مقابله با تهدیدات نوین است.

وی فرهنگسازی را یکی دیگر از ماموریت های سازمان پدافند غیر عامل دانست و بیان کرد: کرمان در چندسال اخیر در راستای پدافند غیرعامل رتبه های بسیار خوبی را کسب کرده است

وی با بیان اینکه امسال هفته پدافند از هشتم تا 14 آبان ماه خواهد بود، عنوان کرد: امسال 140 رزمایش را تاکنون برگزار کرده ایم.

وی به اجرای مانور تخلیه اضطراری در چهار هزار و 900 باب مدرسه نیز اشاره کرد و گفت:رصد تبلیغات محیطی شهرستان ها و برگزاری مسابقات فرهنگی و همایش های مرتبط با پدافند غیرعامل نیزتاکنون انجام شده است.

وی اظهار داشت: د راستای مقابله با تهدیدی مانند آنفولانزای فوق حاد پرندگان تاکنون 19 پست قرنطینه در استان کرمان راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: رزمایش شیمیایی پدافند غیرعامل نیز در دست برنامه ریزی است که به زودی برگزار شود.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر