۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۰۷۵۸
همایش پدافند غیرعامل با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش های راه، ساختمان و شهرسازی در بندرعباس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در این همایش گفت: پدافند غیرعامل، همان دفاع بدون سلاح است که اصول این پدافند باید در طراحی و ساخت بنا‌ها و شهر‌ها مورد توجه قرار گیرد.

غلامحسین شیری افزود: برای پدافند غیر عامل در استان برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که بازنگری در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی گفت: در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان، ساختمان‌های کشور به پنج طبقه از بسیار ویژه مانند ساختمان‌های دولتی و حیاتی تا ساختمان‌های دارای اهمیت کمتر مانند ساختمان‌های دارای کمتر از ۲۰ نفر ساکن تقسیم شده اند.

شیری افزود: ساخت هر ساختمان باید با توجه به درجه اهمیت و کارکرد و با محاسبات و طراحی‌های دقیق مهندسان و سرمایه گذاران باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: با توجه به اینکه بیشتر ساخت و ساز‌های هرمزگان مربوط به بعد از انقلاب است، استان وضعیت مناسبی در زمینه رعایت اصول پدافند غیرعامل دارد، اما این وضعیت ایده آل نیست.

شیری گفت: تقریبا ۴۰ درصد از ساختمان ها‌ی استان در معرض خطر قرار دارند به طوری که یا در بافت ناکارآمد شهری یا در بافت فرسوده قرار دارند و در مواقع بحرانی مانند زلزله قطعا با خطر جدی مواجه می‌شوند.

وی افزود: ساختمان‌های ناایمن در استان به تدریج احیا و بازسازی می‌شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: آگاه سازی، آموزش و اینکه نسل جدید با مفاهیم پدافند غیرعامل آشنا شوند و بدانند در برابر عوامل طبیعی مانند سیل، طوفان چگونه آماده شوند از اهداف برگزاری این همایش بود.

در کارگروه آموزشی این همایش نیز مباحث تخصصی از سوی دو تن از کارشناسان این حوزه؛ تکریمیان دبیر این همایش و دکتر علوی فرد ارائه شد.

در این همایش همچنین از دست اندرکاران بازنگری مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در هرمزگان نیز قدردانی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر