۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۰۷۰۹
مهندس فرجی پور در نشست روسای کمیته های پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی ملی:
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند سایبری سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: آسیب شناسی حوزه های مختلف از اصول مهم پدافند غیر عامل و امری ضروری در کاهش تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مهندس فرجی پور جانشین فرمانده قرارگاه پدافند سایبری سازمان پدافند غیر عامل کشور در نشست روسای کمیته های پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی ملی که در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر که مسئولان سازمان پدافند غیر عامل کشور با ایشان داشتند تاکید ویژه ای بر پدافند غیر عامل داشتند و اصرار فرمودند که همه دستگاه ها با سازمان پدافند غیر عامل همکاری داشته و کار را با جدیت دنبال کنند .

وی ادامه داد : همه دستگاه ها باید سرمایه های ملی خود را شناخته و از میزان وابستگی آنها به فضای سایبری مطلع باشند ، دستگاه ها باید بدانند سرمایه ای که در اختیار دارند تا چه میزان برای دشمنان جذابیت دارد و تهدیدات مختلف را شناسایی و برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده باشند.

مهندس فرجی پور گفت: هرجایی که فناوری جدیدی را بکار گرفتیم بدون اینکه تهدیدات و قابلیت های آن را شناسایی کنیم و بدانیم آسیب خورده ایم. آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که برای از کار انداختن یک زیر ساخت نیاز به نابودی کل آن نیست بلکه تنها با شناسایی حیاتی ترین بخش آن و نابود کردن آن کل زیرساخت را از چرخه خدمات برای مدت طولانی خاج می‌شود.

وی افزود: برای شناخت دقیق تهدیدات باید دستگاه های مختلف مطالعات لازم را برای شناخت دقیق تهدیدات انجام دهند و راهکار های عملی برای کاهش آسیب پذیری پیش بینی و بکار گرفته شود. تهدیدات سایبری عمدتا به صورت نرم افزاری در درون سیستم ها و زیر ساخت های کشور هدف کاشته می شوند و آماده می شوند تا در موقع لزوم فرمان لازم را دریافت و در راستای اهداف دشمن اقدام کنند.

فرجی پور در ادامه به تهدیدات امروز کشور اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی تهدیدات خود را بیشتر در حوزه انرژی برنامه ریزی می کنند و آمریکایی ها هدف تهدیدات خود را حوزه  پولی و بانکی قرار داده اند، پس باید آسیب شناسی درستی در حوزه تهدید داشته باشیم و سازمان ها را برای مقابله با آن آماده کنیم.

وی افزود: دشمنان با استفاده از سایبر و نرم افزارهای موجود به دنبال کسب اطلاعات هستند پس باید آسیب شناسی درستی داشته باشیم و با تمرکز آسیب پذیری را کاهش و برای مقابله با تهدیدات هوشمند دشمنان آماده باشیم.

فرجی پور گفت: در همه سیستم های هوشمند و سایبری که به شبکه و اینترنت متصل هستن تهدیداتی وجود دارد به عنوان مثال گوشی های تلفن همراه ، چاپگر ها و ... می توانند به عنوان منبعی جهت انتقال اطلاعات و داده های محرمانه از سوی دشمنان استفاد شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر