۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۰۶۱۹
اداره کل پدافندغیرعامل مازندران
روز یک شنبه نشست خبری بمناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل و جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس خبری اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

روز یک شنبه ، نشست خبری بمناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل،  با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل و جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس خبری اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل استان ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی، به تبیین اهداف پدافند غیرعامل و ماموریت های این اداره کل پرداخت.ایشان افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تسهیل در مدیریت بحران ، تداوم فعالیت های ضروری و تاب آوری و پایداری ملی را از ماموریت های اصلی  این اداره کل برشمرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل بیان داشت : حوزه کاری پدافند غیرعامل تهدیدات غیرطبیعی و انسان ساز می باشد و با توجه به ظهور تهدیدات جدید در حوزه پدافند غیرعامل در شرایط کنونی تهدیدات باید بروز احصا شده  و  راهکار و سناریو های مشخص برای آن طراحی شود.

ایشان در جواب سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اقدامات اداره کل پدافند غیرعامل در حوزه سایبری بیان داشت:  تهدیدات در این حوزه در کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات رصد و بررسی شده و راهکارهای موجود با همکاری این اداره کل پیگیری و اجرایی می شود. همچنین در راستای بالابردن سطح امنیت سایبری تست های نفوذ برای آمادگی دستگاه ها  به طور مداوم انجام می‌ پذیرد.  در ادامه ایشان با اشاره به حق مردم در استفاده از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی افزود: همچنان که باید زمینه را برای استفاده مردم از فناوری های نوین آماده کنیم از نگاه دیگر   باید توجه کنیم تا از آسیب و تهدیدات این حوزه با استفاده از متولیان فرهنگی مثل صدا و سیما ویا آموزش و پرورش

و ارگانهای مربوط دیگر جلوگیری نماییم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به مغفول ماندن مفهوم پدافند غیر عامل در  جامعه بیان داشت: بسیاری از مردم و حتی مسئولین  آشنایی کافی با حوزه پدافند غیرعامل ندارند، با توجه به این موضوع مطابق هدف گذاری و برنامه ریزی های راهبردی اداره کل که به تأیید استاندار محترم رسیده است آموزش در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است .

برای تحقق توسعه پایدار که از مهمترین اهداف پدافند غیرعامل می باشد، مشارکت دولت و ملت از پر اهمیت ترین اقداماتی است که باید محقق شود و در همین راستا اداره کل پدافند غیر عامل جهت استفاده از اقشار مختلف جامعه و بهره گیری از ظرفیت و توانمندی نیروهای کارآمد و صاحب نظر ، کمیته مشورتی تشکیل داده و بر همین اساس از تمامی پیشنهادات و راهکارهای علمی و اجرایی در خصوص هرچه بهتر شدن عملکرد حوزه پدافند غیرعامل در استان استقبال می شود.

ایشان در پایان با اشاره به برگزاری بیش از ۶۶۰ برنامه به تشریح کلیات این برنامه‌ها پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر