۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۰۶۰۴
دومین دوره آموزشی دبیران و مدرسین درس آمادگی دفاعی مدارس استان سمنان و رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان با حضور مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس , مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دومین دوره آموزشی دبیران و مدرسین درس آمادگی دفاعی مدارس استان سمنان و رابطین پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان با حضور مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس , مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد.

در ابتدای این دوره آقای کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اشاره به محورهای اصلی برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل به ویژه موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی بیان داشت تهدید و دفاع همیشه همگام و همراه زندگی انسان بوده ، لیکن متناسب با تغییر شکل و ماهیت و ابزار تهدید ، شیوه های دفاعی نیز تغییر یافته است.

وی افزود: امروزه با گسترش علم و تکنولوژی شاهد هزاران نوع تهدید علیه زندگی انسانها هستیم که سبب شده اهمیت و ضرورت توجه به دفاع روز به روز افزایش یابد. به همین دلیل مقام معظم رهبری در سال 13۸۲ تشکیل سازمان پدافند غیر عامل را در روز هشتم آبان ماه صادر کردند و این روز به نام پدافند غیرعامل نام گرفت. هر سال در این ایام برنامه‌های متعددی در طول یک هفته در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تدوین و اجرایی می‌شود. همزمان هفته پدافند غیرعامل با اربعین حسینی باعث انتخاب شعار ترکیبی برای هفته پدافند غیرعامل امسال به نام "پدافند غیر عامل افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی" شد و این هفته فرصت مناسبی است که موضوع پدافند غیرعامل دفاع غیر نظامی بر تمامی سطوح اجتماعی تسری یافته و تبدیل به فرهنگ گفتمان رایج شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل سمنان ادامه داد: آموزش و پرورش با در اختیار داشتن میلیون‌ها دانش آموز و ورود این موضوع به زندگی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان می‌توانند نقش تاثیرگذاری ایفا کند.

سرهنگ سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این جلسه تجارب بدست آمده از هشت سال دفاع مقدس را گنجینه‌ ای گران بها برای نظام و انقلاب اسلامی برشمرد و افزود انتقال این ارزش ها و تجارب به نسل‌های بعدی نقش بارزی در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی خواهد داشت. دشمنان نظام متوجه اهمیت این موضوع شده و با تمامی توان و بهره گیری از همه ابزارها ،دفاع مقدس را مورد تهاجم قرار داده و هدف شان این است که این گنجینه با ارزشی که آمیخته است از ایثار، گذشت، شجاعت، ایستادگی، نوع‌دوستی، جان فشانی، ایمان، اعتقاد، ولایت مداری و ... را از بین ببرد یا کمرنگ کند، لذا درس آمادگی دفاعی در مدارس این رسالت مهم را بر عهده دارد تا این ارزش‌ها را بدون کم و کاست به دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم منتقل نماید، و دبیران محترم باید نگاه و جایگاه ویژه‌ای برای این درس قائل شوند و با آمادگی لازم در کلاس های این درس حاضر شوند.

در این گردهمایی اساتید مدعو، آقایان محمد براتیان و سرهنگ محمدی مباحث آموزش در زمینه پدافند غیرعامل و دفاع مقدس را برای حاضرین ارائه نمودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر