۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۰۵۷۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پیوست پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی استان سمنان ضروری است گفت: تهیه این پیوست در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پیگیری می‌شود.

به گزارش پایداری ملی،سید حسن میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهارداشت: کشاورزی یکی از بسترهای مهم و راهبردی برای اشتغال‌زایی، تولید و خودکفایی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کشاورزی نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی، تولید ناخالص ملی، صادرات و ارزآوری کشورها دارد خاطرنشان کرد: این مهم سبب شده تا این کشورها در حفظ و رونق بخشیدن به این بخش از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کشورها تلاش می‌کنند تا محصولات سالم و عاری از آلودگی را با هزینه کمتر و با قیمتی مناسبتر به بازار داخلی و جهانی عرضه کنند افزود: این امر باعث شده هم اقتصاد برخی از کشورها تا اندازه زیادی به فعالیت‌های کشاورزی وابسته شده و هم سبب بروز رقابت بین کشورها در تولید و عرضه برخی از تولیدات مهم راهبردی شود.

میرعماد گفت: به همین دلیل کشاورزی می‌تواند به عنوان یک هدف بسیار مناسب و قابل دسترس مورد توجه متجاوزان جنگ سالار، سود‌جویان و تروریست‌ها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو توجه به موضوع پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی بسیار امری مهم و ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی به مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه دام و گیاه است که با اجرای آن می‌توان قدرت اثر تهدیدات را کاهش وآستانه آسیب پذیری بخش کشاورزی را افزایش داد.

میرعماد افزود: به این ترتیب می‌توان میزان تلفات خسارت و تلفات احتمالی ناشی از تهدیدات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی با بیان اینکه در کشاورزی «اگروتروریسم» که کاربرد عمدی عوامل بیماری زا با هدف اختلال در بخش اقتصاد کشاورزی حائز اهمیت است به برخی از اهداف اگرو تروریسم در کشاورزی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از خودکفایی کشور در تولید محصولات اساسی و استراتژیک از مهم‌ترین اهداف «اگروتروریسم» است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضربه زدن به جایگاه ایران در تولید صادرات محصولات کشاورزی، تحریم محصولات کشاورزی در سطح بازارهای بین المللی به بهانه آلودگی به برخی عوامل خسارتزا و ایجاد خسارت بالای اقتصادی مربوط به هزینه‌های شناسایی و کنترل عوامل خسارتزای گیاهی از دیگر اهداف این پدیده است.

میرعماد ایجاد بازار مصرف برای سموم و یا سایر ترکیبات آفت‌کش ساخت شرکت‌ها و کارخانجات خاص، افزایش واردات محصولات کشاورزی، وابستگی اقتصادی و در نهایت اعمال فشارهای سیاسی را از دیگر اهداف «اگروتروریسم» عنوان کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر