۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۰۵۲
مایکروسافت با دفاع از خود در برابر اتهام همکاری با جاسوسان دولت آمریکا مدعی شده که اجازه دسترسی بی‌قید و شرط به خدمات اوت لوک و اسکایپ را نداده است.
به نقل از وی تری، این شرکت متهم شده که نحوه رمزگذاری ایمیل‌ها در نرم‌افزار و سایت اوت لوک را برای جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا افشا کرده و به آنها اجازه داده تا بی دردسر به اطلاعات شخصی کاربران که در سرویس کلود اسکای درایو ذخیره شده، دسترسی پیدا کند.

همچنین مکالمات کاربران نرم افزار تلفن اینترنتی اسکایپ نیز با همکاری مایکروسافت برای جاسوسان دولت اوباما رمزگشایی و افشا می‌شده است. اسناد این همکاری اطلاعاتی میان مایکروسافت  و کاخ سفید از سوی ادوارد اسنودن در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفته است.

به گفته اسنودن آژانس امنیت ملی آمریکا به خدمات ایمیل اوت لوک دسترسی بی قید و شرط داشته و به راحتی در مورد هر کاربری جاسوسی می‌کرده است. همچنین مایکروسافت با همکاری با جاسوسان آمریکایی به آنها امکان می‌داده تا هویت واقعی کاربرانی که با نام مستعار اقدام به ارسال ایمیل می کردند را شناسایی کند.

مایکروسافت در اطلاعیه‌ای که به همین منظور منتشر کرده ضمن تکذیب این ادعاها تصریح کرده که تنها در برابر درخواست‌های قانونی و معتبر برای دریافت اطلاعات کاربران پاسخگو بوده است. به گفته مایکروسافت این شرکت اصول مشخصی دارد که هدایتگر واکنش‌ها در برابر خواسته‌های دولت برای دریافت اطلاعات کاربران است.

این شرکت برای بحث آزادانه‌تر و شفاف در مورد این موضوع اعلام آمادگی کرده و افزوده ما از شفافیت بیشتر در این زمینه استقبال می‌کنیم. پیش از این نیز فیس بوک، گوگل، یاهو هم با اتهامات مشابهی روبرو شده بودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر