۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۰۴۰۵
دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان مازندران در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان مازندران  در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد.

حسین زادگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ضمن تقدیر از زحمات استاندار مازندران، مهندس اسلامی را فردی فرهیخته و پرتلاش دانستند که در مدت کوتاه حضور در استان خدمات بی ­بدیلی را به استان داشته، که حلاوت آن در آینده برای مردم مازندران مشخص خواهد شد .

جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در اقدامات پدافند غیرعامل، مدیرکل جدید را فردی برنامه محور دانستند و خاطر نشان کردند: پدافند غیرعامل می ­بایست مبتنی بر تهدیدات نوین، هوشمندانه بحران­ های اجتماعی را که از قبل پیش­بینی می­ شد، رصد و این تهدیدها را با هم­ افزایی به فرصت تبدیل نماید .

وی با اشاره به حوادثی همچون آتش سوزی مسجد جامع ساری عدم آمادگی و نداشتن ابتکار عمل را آسیب سازمانی اقدامات دستگاه­ های امدادی برشمرد و گفت: ما باید نسبت به آسیب ­شناسی اقدامات و برنامه­ ها بر اساس مأموریت­ های سازمانی اهتمام و اقدامات را بر اساس اولویت تعریف و به اجرا در آوریم.

ایشان آموزش و فرهنگ سازی را یک ضرورت برشمردند و خاطر نشان کردند: در این راستا اعضاء می­ بایست از همه ظرفی ت­های موجود اعم از رسانه­ ها ، فضاهای مجازی و سمن­ ها بهره گیرند، لذا اگر تهدید مردم محور است برنامه هم باید، اجتماع محور در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شود.

دکتر منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران، در این نشست با اشاره به تدوین برنامه­ استراتژیک پدافند غیرعامل استان در 5 محور و 14 اولویت بر اساس اسناد بالا دستی، تهدیدات مردم محور را یکی از اصلی­ ترین محورهای برنامه استان برشمرد و خاطر نشان کرد: در این راستا 3 کارگروه جدید علمی و آموزش عالی ، مالی و پولی، حقوقی و قضایی که به تأیید استاندار محترم رسیده است در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت .

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ضمن تأکید بر اهمیت تدوین اسناد علمی منطبق بر تهدیدات نوین از نهایی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل استان خبر داد و گفت: مطالعات طرح پدافند غیرعامل شهری ساری و بابل شروع شده و در نظر است طرح جامع شهرهای بزرگ استان نیز تدوین گردد .

مدیرکل پدافند غیرعامل استان از عقد 38 موافقتنامه با 36 دستگاه اجرایی، فرمانداری و شهرداری با اعتبارات بالغ بر 25/857 میلیون ریال از محل اعتبارات بند ز تبصره 12 قانون بودجه سال 96 خبر داد و خاطر نشان کرد: این موافقتنامه­ ها در راستای ایمن­ سازی زیر ساخت­ های استان فی ­مابین این اداره­ کل و دستگاه­ های اجرایی مبادله شده است .

دبیر شورای پدافندغیرعامل استان گفت: در هفته دولت نیز 86 پروژه با ماهیت پدافندی با اعتباری بالغ بر 2075 میلیون ریال  در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است این نشست با حضور اعضای شورای پدافند غیرعامل استان، روسأی کارگروه ها و فرمانداران به عنوان روسأی کمیته پدافند غیرعامل برگزار و برنامه های هفته پدافندغیرعامل که از 8 الی 14 آبان سال جاری  با شعار پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی می باشد مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر