۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۰۱۷۶
استاندار کهگیلویه و بویر احمد:
علی محمد احمدی در شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید به اینکه در سطح بندی و تقسیم بندی کردن مسائل در پدافند غیرعامل باید به دنبال موضوعات حیاتی، حساس و مهم بود، گفت: یک سری خدمات حیاتی و تک محور است و برای مقابله با بحران باید جایگزین داشته باشند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی استاندار  با بیان اینکه در هر حوزه کاری و خدماتی تهدید کننده ترین باید شناسایی شوند، افزود: استان نیاز به برنامه ریزی جامع ای برای یکی سری نقاط حساس و در معرض تهدید و همچنین حجم آسیبی که می تواند برای مردم در بروز بحران ایجاد کند، دارد.
استاندار اظهار داشت: در حوزه های انرژی و نیرو، بخش کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت هر کدام ۲ مورد مهم که بیشترین آسیب را در احتمال وقوع بحران می بینند، شناساسی و در کارگروه های مربوطه مورد بحث قرار دهند تا در شورا تصمیم نهایی برای مصوب، تامین اعتبار و اجرایی کردن اقدامات مقابله ای اثربخش به عمل آید.
احمدی، موضوعات پدافندغیرعامل را بسیار مهم دانست و گفت: استان هیچ احتیاجی به تئوری پردازی و یا اینکه موارد بسیاری را روی کاغذ آورد اما در تامین منابع، عمل و اجرا کاری نکرد، ندارد و باید محورها را شناسایی و عملا کارهای پیشگیرانه و مقابله ای کرد و جایگزینی انجام داد.
استاندار با بیان اینکه، بحث پدافند غیرعامل جدای از جریان روزمره است، تاکید کرد: بحث مکان یابی برای اسکان، انبار مایحتاج و ضرورت ها در زمان حوادث در همه شهرستان ها لازم است و در دو شهرستان به عنوان پایلوت اقدام و به مراتب به همه شهرستان ها تعمیم داده شود.
احمدی تاکید کرد: کمیته ها، کارگروه ها و دستگاه های مختلف در جلسه آینده که اواسط آبان ماه برگزار می شود، برنامه ها و سیاست های خود را در حوزه پدافند غیرعامل ارائه دهند.
در این جلسه اقدامات صنعت، معدن و تجارت، آب نیرو و جهادکشاورزی در حوزه کاری خود در رابطه با پدافندغیرعامل مورد بررسی قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر