۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۰۰۳۵
مهندس هاشمی در اولین همایش روسای شورای اسلامی شهر و شهرداران ، مدیران پدافند غیر عامل شهرهای بزرگ کشور:
رئیس شورای شهر تهران رعایت اصول پدافند غیر عامل در مدیریت کلان کشور یک اصل مهم و اساسی دانست و گفت: نباید با اهداف زودگذر و سیاسی کاری با مسائل پدافند غیر عامل برخورد کرد
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در اولین همایش شهرداران و روسای شورای اسلامی شهر و مدیران پدافند غیر عامل شهرهای بزرگ کشور که صبح امروز در سالن همایش شهید طهرانی مقدم سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد گفت: حفاظت از جمعیت و زیرساخت ها مهم ترین اصول پدافند غیر عامل هستند و تلاش همه ما باید به شکلی باشد که در شرایط سخت و بحرانی کمترین آسیب به مردم برسد این موضوع با جدیت از سوی مقام معظم رهبری دنبال می شود.

نباید با اهداف زودگذر و سیاسی کاری با مسائل پدافند غیر عامل برخورد کرد

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهری کشور در سالهای اخیر افزود: ۷۰ درصد کل کشور در شهرها ساکن اند و ۷۰ درصد جمعیت شهری نیز در کلانشهرها و حاشیه شهرها زندگی میکنند و به معنای این است که حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران در کلان شهر ها زندگی می کنند، پس ضروریست تمامی الزامات قانونی در کلان شهر ها به کار گرفته شود و همه موظف به اجرای دستورالعمل ها باشند .

هاشمی ادامه داد: متاسفانه الزامات اعلام می شود اما اجباری برای اجرای آنها وجود ندارد و در دلیل آن تحمل هزینه اضافی به پروژه ها و طرح هاست. باید راه حلی برای آن پیش بینی شود.

نباید با اهداف زودگذر و سیاسی کاری با مسائل پدافند غیر عامل برخورد کرد

وی در ادامه به تجارب خود در حوزه حمل و نقل عمومی اشاره و گفت: حمل و نقل ریلی و انبوه بر در شهرها با توجه به جمعیت و تعداد سفرهایی که انجام میشود بسیار مهم است تا بتوان حمل نقل عمومی را سامان بخشید.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر بخواهیم از تجهیزات و زیرساخت های حمل ونقل عمومی  شهری حفاظت کنیم باید آنها را در زیر سطح زمین بسازیم اما متاسفانه در برخی شهرها مانند کرمانشاه و قم بدون در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل سازه های حمل و نقل عمومی بر روی زمین ساخته شده است.
نباید با اهداف زودگذر و سیاسی کاری با مسائل پدافند غیر عامل برخورد کرد

وی رعایت اصول پدافند غیر عامل را یک امر مهم و اساسی دانست و گفت: نباید با اهداف زودگذر و سیاسی کاری با مسائل پدافند غیر عامل برخورد کرد. پیش از ساخت و بهره برداری از پروژه های شهری باید الزامات پدافند غیرعامل در آنها مدنظر گرفته شود.

نباید با اهداف زودگذر و سیاسی کاری با مسائل پدافند غیر عامل برخورد کرد
هاشمی با اشاره به تلاش های سردار جلالی برای اجرای اصول پدافند غیر عامل در مترو تهران گفت: در زمان مدیریت من در متروی تهران اجرای اصول پدافند غیر عامل در دستور کار قرار گرفت، اما بعد از ان رها شد. مترو یک سازه بسیار گران قیمت و هزینه بر است پس باید در زمان اجرای طرح اصول پدافند غیر عامل در آنها لحاظ شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر