۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۳۹۶۶۳
در شماره پنجم از ماهنامه صیانت پایدار بررسی شد
شماره پنجم از دور جدید ماهنامه عمومی سازمان پدافند غیرعامل(صیانت پایدار) با موضوع ویژه بررسی اجرای پیش‌شرط‌های مورد نظر کارگروه اقدام مالی FATF منتشر شد.
به گزارش پایداری ملی، شماره پنجم از دور جدید ماهنامه عمومی سازمان پدافند غیرعامل(صیانت پایدار) با موضوع ویژه بررسی اجرای پیش‌شرط‌های مورد نظر کارگروه اقدام مالی FATF منتشر شد.

در پرونده ویژه این نشریه در این خصوص آمده است: بارزترین پیامد منفی الحاق ایران به استانداردهای ارائه‌شده توسط FATF ایجاد بستری در جهت نظارت مستمر و تحمیل فشارهای سیاسی و مالی به کشور است.

این گزارش می‌افزاید: «بیانیه عمومی ۲۰۱۸ FATF که در بند 2 شناسایی و مسدودنمودن اموال و دارایی‌های تروریست‌ها مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت را مطالبه نموده است در درازمدت می‌تواند به پدیده خودتحریمی منجر گردد چراکه با توجه به تعهد مطروحه در بند 1 استثنای حمایت از نهضت‌های مردمی و جنبش‌های آزادی‌خواهانه را نپذیرفته و کشور را ملزم به شناسائي، رديابي، مسدود کردن و تصرف وجوه و اموال در جهت مقابله با تروریسم طبق تعریف‌های مندرج در قطعنامه‌های شورای امنیت نموده است.»

این نشریه همچنین به نقل از سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل آورده است: «مسئولان باید بدانند که FATF خدمت به دشمنان است. برخی می‌گویند FATF سیستم کنترل آتش دشمن برای شناخت اهداف و هدف قرار دادن آنهاست اما متاسفانه برخی می‌گویند راه تعامل با دیگر کشورهاست! برای اینکه بفهمیم آیا این قرارداد بین‌المللی ابزاری برای دشمنان است و یا راه تعامل با دیگر کشورها باید به چند موضوع توجه کرد. رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی عضو ناظر و بازرس FATF هستند، این یک جوک سیاسی است، عربستان و آل‌سعود خودشان پدرجد تروریست‌ها هستند اما در قالب FATF مسئول بررسی نظام بانکی دیگر کشور‌ها در کمک به تروریسم هستند.»

گفتنی است در این شماره گفتارها و نوشتارهایی از دکتر محسن محبی معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر محمدرضا کائینی معاون امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر مهدی روحانی جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور، دکتر حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سید جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی شهر تهران، دکتر محمد سپهری استاد دانشگاه، رمضان‌علی سبحانی‌فر نماینده مجلس و چهره‌های علمی و اجرایی دیگر در حوزه پدافند غیرعامل منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این نشریه می‌توانند از لینک زیر استفاده کنند.

ماهنامه صیانت پایدار شهریور97

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر