۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۹۶۴
بر اساس گزارش‌های خبری تازه منتشر شده، دولت فرانسه هم برنامه‌ای مشابه با پریسم را برای جاسوسی سایبری از شهروندان خود اجرا می‌کند.

به نقل از ایندیپندنت، گزارشی که در نشریه لوموند منتشر شده حاکیست مقامات اطلاعاتی در فرانسه از طریق نهادی موسوم به DGSE به پایگاه‌های داده مختلف در شهر پاریس دسترسی داشته و تلاش می‌کردند از این طریق در مورد کاربران اینترنت جاسوسی کنند.

مقامات فرانسوی هنوز در این زمینه هیچ توضیحی ارائه نکرده و در رد یا تایید ادعاهای طرح شده مطلبی بیان نکرده‌اند. سیستم جاسوسی دولت فرانسه شباهت زیادی با سیستم پریسم دارد و از طریق آن لاگ فایل‌های فعالیت هر کاربر در سرویس های مختلف اینترنتی مانند اپل، یاهو، مایکروسافت، فیس بوک و توییتر جمع آوری می‌شد.

آرشیو بزرگی که بدین طریق تشکیل می‌شد حاوی متادیتا نیز بود تا دسته‌بندی و طبقه بندی اطلاعات به سرقت رفته از کاربران راحت تر شود.

در دو هفته اخیر افشای جزییات برنامه جاسوسی پریسم و همکاری گسترده انگلیس در این طرح از سوی ادوارد اسنودن افکار عمومی را به شدت  علیه دولت‌های این دو کشور و همین طور شرکت‌های مشهور اینترنتی همچون گوگل تحریک کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر