۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۹۶۰۹
قرارداد ساخت مخازن ذخیره ‎سازی نفت خام و تاسیسات جانبی در بندر جاسک با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه امضا شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،،قرارداد ساخت مخازن ذخیره ‎سازی نفت خام و تاسیسات جانبی در بندر جاسک با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه امضا شد.

این قرارداد در قالب روش ساخت، بهره برداری و واگذاری میان شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت‌های پتروامید آسیا و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید امضا شد.

 علی کاردُر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این قرارداد با ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری اولیه در مدت سه سال اجرا خواهد شد و پس از آن، به مدت ۱۵ سال دوره بهره‌برداری تعیین شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان منتقل می‎شود.

 مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: دسترسی به آب‌های اقیانوسی و بین‌المللی، نزدیکی به کشور‌های شبه قاره هند و بازار‌های بزرگ هند و چین، نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب از ویژگی‌های طرح ایجاد مخازن نفتی در سواحل مکران است. توسعه مکران، بخشی از ظرفیت‌های بالقوه هرمزگان را شکوفا می‌کند.

استاندار هرمزگان در آیین امضای قرارداد ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و تأسیسات جانبی آن در بندر جاسک گفت: توسعه این منطقه در شکوفا شدن بخشی از ظرفیت‌های بالقوه و فراوان استان هرمزگان موثر است.

فریدون همتی افزود: هرمزگان در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله انرژی، ظرفیت‌های فراوانی دارد و ۴۰ درصد فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور در این استان (پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه میعنات گازی ستاره خلیج فارس) تولید می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح انتقال نفت گوره – جاسک علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت از نظر پدافندی نیز راهبردی است.

همتی گفت: با بهره‌مندی از توان بخش خصوصی و فعالان داخلی می‌توانیم از سد تحریم‌ها عبور کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر