۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۷۱
سیدهادی حسینی رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهمترین عرصه آفند دشمنان را در زمان کنونی جنگ نرم‌افزاری در فضای مجازی عنوان کرد و از اصحاب رسانه، سینما و هنر خواست با فرهنگ ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل ایفای نقش بکنند.

به گزارش پایداری ملی، امور مجلس و استان‌ها، وی روز دوشنبه در نشست تخصصی کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تشریح تاریخچه ای از دسایس مختلف دشمنان جمهوری اسلامی ایران طی ٤٠ سال گذشته از انقلاب اسلامی علیه کشورمان، ایجاد و درونی سازی فرهنگ مقاومت را جزو رسالت دستگاه فرهنگی کشور دانست و گفت: اساسی ترین عنصر پدافند غیرعامل می تواند عنصر فرهنگی باشد.

حسینی گفت: پدافند غیرعامل با مفهوم کلی دفاع در برابر تهاجم بدون استفاده از سلاح و جنگ‌افزار ریشه در عمر خلقت بشر دارد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تبیین نحوه بهره‌گیری از عرصه‌های مختلف با توجه به این که شکل پدافند از سنتی به مدرن تغییر یافته است، گفت: در این بستر جنگ به صورت نرم‌افزاری است از اینرو بایسته است با توجه به الزامات فضای سایبری و مجازی برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کنیم . 

وی آگاهی بخشی و آمادگی مردمی برای مقابله با دشمن را از جمله رسالت دستگاه فرهنگی کشور در حوزه پدافند غیرعامل دانست و گفت در پدافند غیرعامل مردم عنصر اصلی و پایه ای هستند و باید آگاهی لازم را برای دفاع از کیان خود، خانواده و مراکز ضروری در زمان جنگ و صلح کسب کنند.

حسینی، با اشاره به ناامنی و بی ثباتی حاکم بر منطقه خاورمیانه و همسایگان ایران، وقایع تروریستی در کشور، وسعت مرزها و  تنوع اقوام و قومیت ها در استانهای مرزی، حفاظت از زیرساخت ها و مراکز حساس نظامی و غیر نظامی و مراکز هسته‌ای، سیاسی، انبارهای نگهداری غذا و دارو یا کارکردهای فرهنگی را در زمره رسالت سازمان پدافند غیرعامل کشور دانست.

به گفته وی پدافند غیرعامل در حفاظت از زیرساخت‌ها در سه بخش امنیت، ایمنی‌ و پایداری تعریف شده است که در نهایت موجب ایجاد امنیت ملی و مردمی می‌شود.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به توسعه پایدار، توجه به مردم و نیازهای اولیه آنها، پیشگیری از نفوذ فرهنگی، توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی اسلامی را از دیگر عرصه های فعالیت پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگی برشمرد.

وی با تاکید بر برنامه محوری و حرکت هدفمند و هم افزا، دوری از موازی کاری و انجام وظیفه بر مبنای نقشه راه و در راستای هدف واحد را ضرورتی بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلات دانست.

سیدهادی حسینی، درونی شدن این امر را در سایه آموزش و استمرار آن، ایجاد انگیزه و ممارست ممکن دانست و گفت : باید تلاش کنیم عنصر فرهنگی در افراد کشورمان درونی شود تا در هر جای وطن از کیان مملکت دفاع کنند.   

این جلسه با سخنرانی آقای محبی معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور با موضوع دستورالعمل اجرایی هفته پدافند غیرعامل ادامه یافت .

این نشست با حضور دو تن از معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور، اعضا و  نمایندگان این کمیته در معاونت‌ها، سازمان‌ها و مراکز ستادی، با هدف بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل، سطح بندی مراکز ثقل و آشنایی اعضای جدید با اهداف و برنامه‌های مدنظر کمیته برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر