۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۹۰۷۱
همایش مشترک رابطین و دبیران کارگروه ها و کمیته های پدافند غیرعامل استان مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دومین نشست رابطین دستگاه­ های اجرایی استان، شهرداری ­ها و دبیران کارگروه­های تخصصی 12گانه و کمیته های 22گانه پدافند غیرعامل برگزار گردید.

همایش مشترک رابطین و دبیران کارگروه ها و کمیته های پدافند غیرعامل استان مازندران

در این جلسه حسین ­زادگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، به موضوع آموزش و فرهنگ­سازی پدافند غیرعامل و بهره ­گیری حداکثری از ظرفیت سازمان­های مردم نهاد و فضای مجازی اشاره و خواستار برگزاری برنامه ­های متنوع، کاربردی و مردم محور در هفته پدافند غیرعامل امسال شدند.

جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان، تدوین اهداف استراتژی و برنامه جامع برای تمامی دستگاه­ها در حوزه پدافند غیرعامل را یک امر مهم و ضروری دانستند و بر رعایت الزامات پدافند غیرعامل در زیرساخت­ها و دو منظوره کردن تأسیسات و به ضرورت پیشگیری و مقابله با آفت شب پره شمشاد به عنوان گونه های نادر توسط فرمانداران و شهرداران با همکاری دستگاه­های متولی را تاکید نمودند.

در ادامه  دکتر منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل استان، ایجاد ادبیات و رویکرد جدید در موضوع پدافند غیرعامل و تبیین اهداف آن در سطح جامعه را از ضروریات دانستند. ایشان در یک تقسیم بندی کلی منشاء تهدیدات را طبیعی و انسانی بیان نموده و در ابعاد انسانی نیز به رویکرد خصمانه و منفعت طلبانه اشاره داشته و تاکید کرده  مهم ترین وظایف کنونی پدافند غیرعامل را شناسایی تهدیدات با رویکرد منفعت طلبانه دانسته که حتی از سوی کشورهای دوست و رقیب بر فرهنگ، اقتصاد، سیاست و .. جامعه ایران وارد می­شود اهتمام جدی داشته باشند.

همایش مشترک رابطین و دبیران کارگروه ها و کمیته های پدافند غیرعامل استان مازندران

وی به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی اشاره و به تقویت اقتصاد داخلی و خرید کالای ایرانی و جلب اعتماد ملی در جامعه و اهمیت به فرهنگ سازی تأکید کردند.

دکتر منفردی در این جلسه از راه­اندازی سه کارگروه تخصصی جدید پدافند غیرعامل و قرارگاه سایبری و تدوین اهداف استراتژی و اولویت­های کاری اداره ­کل پدافند غیرعامل در استان خبر دادند و با توجه به در پیش بودن هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در آبان ماه سالجاری (8 الی 14 آبان)، شعار این هفته را (پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی) عنوان و خواستار تشکیل ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در دستگاه­های اجرایی و فرمانداری­ها بمنظور اجرای برنامه­ های مختلف و مردم محور شدند.
گالری تصاویر

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر