۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۳۸۶۷۸
کارگاه آموزشی 400 نفری با عنوان«جنگ نرم و عملیات روانی» در محل منطقه پدافند هوایی شمالغرب با حضور جانشین منطقه پدافند هوایی - مدیریت عملیات - معاون هماهنگی کننده - فرمانده حفاظت و اطلاعات و جمع کثیری از کارکنان پایور و وظیفه منطقه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر فتحی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا در این کارگاه که به منظور اهمیت و آگاه سازی موضوع عملیات روانی و جنگ نرم و ارتقاء دانش و شناخت بهتر فرصت ها و تهدیدات برگزار شد گفت: امروزه جنگ ها شکل های مختلفی به خود گرفته اند از جمله جنگ نرم که شامل اقدامات روانی و تبلیغاتی می شود و عمده تفاوت آن با جنگ سخت عدم استفاده از سلاح های نظامی است زیرا در جنگ نرم از سلاح های تبلیغاتی استفاده می شود.

فتحی افزود: در تهدید نرم، از روش القاء و اقناع سازی بهره گیری می شود، در حالی که روش اعمال تهدیدات سخت، استفاده از زور و اجبار است.


کارگاه آموزشی پدافند مردم محور با موضوع«جنگ نرم و عملیات روانی» در محل منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور برگزار شد

فتحی ضمن بیان اهمیت اطلاع رسانی و آگاه سازی در جامعه، گفت: با توجه به اینکه ماهیت تهدیدات متغیر است می بایست رویکردها هم در مقابله با تهدیدات تغییر کند. فتحی افزود: دشمن به دنبال منافع خود، دست از تلاش برنداشته و این بار با سلاح فرهنگی اقدام به مبارزه می کند. در ادامه سخنرانی موضوعاتی همانند جنگ نرم در اندیشه مقام معظم رهبری ( مد ظله العالي )، تعریف جنگ نرم، مهم ترین اهداف دشمنان در جنگ نرم، دلایل استفاده از جنگ نرم و راه‌های مقابله با آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر