۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۸۳۷۶
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور:
دکتر علی اصغر زارعی گفت: ما بر حسب وظایفی که بر عهده داریم، زیرساخت های کشور اماناتی است که به ما سپرده شده است که به مردم خدمات رسانی و در برابر تهدیدات نگهداری کنیم که لازمه آن همت و تلاش و کوشش و دانش بیشتر می باشد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، صبح امروز جلسه هماهنگی مسئولان فناروی اطلاعات دستگاه های اجرایی در حوزه انرژی در خصوص بررسی طرح مقابله با شرایط اضطراری  با حضور دکتر زارعی جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاون انرژی و مسئولین حوزه فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی در سالن شهید آبشناسان  سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

دکتر زارعی در این جلسه اظهار داشت: ما امروزه با طیف مختلفی از تهدیدات مواجه هستیم که یکی از مهمترین آن تهدیدات فضای سایبری می باشد که ما به دلایل مختلف وابستگی های زیادی به فضای سایبری داریم و با توسعه صنعتی کشور وابستگی ما به این فناوری ها نیز افزایش می یابد  و لذا  ناگزیر هستیم که از این فناوری ها و تکنولوژی ها استفاده کنیم.

ما باید امانتدار مردم در حفاظت از زیر ساختهای انرژی کشور در مقابل تهدبدات دشمن باشیم

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: لازم است در بهره برداری از تجهیزات و فناروی ها آن دسته از مواردی که باعث آسیب زدن به زیر ساخت های کشور می شود را شناسایی کنیم و راهکار مقابله ارائه شود تا از  ضرر و زیان و خسارت های که ممکن است متوجه زیر ساخت های کشور شود جلوگیری کنیم.

دکتر زارعی گفت: امکان استفاده دشمن از فضای سایبری و فناوری های نوین به منظور ایجاد اختلال در  زیرساخت های انرژی ما که یکی از مهمترین زیرساخت های  کشور است وجود دارد بنابراین  ما باید با طرح های مقابله ای احتمال وقوع این رخداد ها را به حداقل برسانیم.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان سخنان خود گفت: ما بر حسب وظایفی که بر عهده داریم، زیرساخت های کشور اماناتی است که به ما سپرده شده است که به مردم خدمات رسانی و در برابر تهدیدات نگهداری کنیم که لازمه آن همت و تلاش و کوشش و دانش بیشتر می باشد.

ما باید امانتدار مردم در حفاظت از زیر ساختهای انرژی کشور در مقابل تهدبدات دشمن باشیم

در ادامه این نشست کارشناسان و مدیران حوزه فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی به ارائه نقطه نظرات خود و ارائه طرح  مقابله ای در شرایط اضطراری و تاثیر تهدیدات سایبری بر حوزه انرژی پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر