۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۸۱۳۶
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به وظایف اداره متبوع خود در حوزه پدافند غیرعامل گفت: کارگروه پدافند غیرعامل استان سمنان 12 زیرشاخه دارد که یکی از آن‌ها پدافند غیرعامل سایبری است و ما نیز در این کارگروه عضو هستیم.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ سیدمسعود میررضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با گستره خدمات ارتباطی در مناطق ویژه گردشگری استان، ضمن یادآوری مکاتبات مستمر صورت‌گرفته با سازمان میراث فرهنگی و فرمانداری‌های سطح استان طی دو سال اخیر مبنی بر اعلام نقاط مزیت‌دار و مهمی که دچار مشکلات ارتباطی هستند، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود تعاملات بین‌دستگاهی، هم‌اکنون بیش از 90 درصد مناطق مهم اعلام‌شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها، تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته‌اند.

میررضایی با اشاره به این که برخی از مناطق فراتر از درخواست سازمان میراث فرهنگی به اینترنت 4G و 3G مجهز شده است گفت: بر این اساس گردشگران می‌توانند در بسیاری نقاط استان، نیازهای ارتباطی خود را برآورده کنند.

وی با بیان این که تعداد محدودی نقاط گردشگری به دلیل وجود برخی مشکلات اعم از مشکل در تأمین برق، در حوزه خدمات ارتباطی با چالش مواجه هستند گفت: اداره‌کل ارتباطات متولی تأمین برق نیست و با این وجود ما در حال رایزنی هستیم تا اعتبارات لازم از سوی استانداری، فرمانداری و سازمان میراث فرهنگی برای تأمین برق این نقاط تخصیص داده شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، جنگل ابر را از جمله نقاط گردشگری فاقد خدمات ارتباطی مطلوب عنوان کرد وگفت: به رغم تأکیدات استاندار سمنان و مسئولان سازمان میراث فرهنگی، متأسفانه بخش وسیعی از جنگل ابر هنوز فاقد پوشش ارتباطی است.

میررضایی در ادامه مشکل پوشش‌دهی تلفن همراه در جنگل ابر را مربوط به فقدان برق در این جنگل عنوان کرد.

اعتبار لازم برای برق‌رسانی به جنگل ابر تأمین خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: در نشستی که با حضور آقای ابک، معاون محترم استاندار در شاهرود برگزار شد، مقرر شده است که اعتبار لازم به منظور برق‌رسانی به جنگل ابر برای احداث و راه‌اندازی BTS از طریق سازمان میراث فرهنگی، استانداری، سازمان مدیریت بحران و دهیاری روستای ابر تأمین شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از وعده معاون استاندار مبنی بر برگزاری یک نشست مابین دستگاه‌های ذیربط به منظور تأمین اعتبارات لازم برای برق‌رسانی به جنگل ابر خبر داد و گفت: تأمین اعتبار برای نصب BTS از سوی ما صورت گرفته و شرکت همراه اول نیز متقاعد شده است که پس از برق‌رسانی، صفر تا صد کار نصب BTS را به انجام برساند.

برای مقابله با بحران‌های همچون زلزله آماده می‌شویم

میررضایی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص میزان آمادگی سیستم‌های ارتباطی استان سمنان برای مقابله با بحران‌هایی همچون زلزله، با اشاره به این که اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از اعضای کارگروه مدیریت بحران استان است گفت: در کنار این کارگروه یک کارگروه نیز به صورت کشوری و تحت عنوان «کارگروه مدیریت بحران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» تشکیل شده است.

وی از تشکیل ماهانه نشست کارگروه مذکور با رویکردهای مدیریتی و کارشناسی خبر داد و گفت: بنابر اقدامات کارشناسی صورت‌گرفته، ما تدابیر لازم را برای مواقع بحران اتخاذ کرده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود: اگر مشابه حادثه‌ای که در هفت‌خوان برای یک قطار رخ داد، در نقطه دیگری که دارای مشکل ارتباطی بود رخ می‌داد، بی‌تردید ابعاد فاجعه گسترده‌تر می‌شد و می‌توانست به یک بحران تبدیل شود؛ با این وجود در حال حاضر به واسطه فعالیت سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، در مسیرهای ریلی، 100 درصد و در جاده‌های اصلی استان 99 درصد پوشش تلفن همراه داریم.

میررضایی با بیان این که پیش‌تر دو نقطه در گردنه‌های آهوان و سردره دارای مشکلات ارتباطی بودند گفت: در این نقاط شاهد یک گپ 150 تا 200 متری بودیم و البته برابر استانداردهای جهانی گپ‌های زیر 200 متر بلامانع است؛ اما با این وجود ما این مشکل را نیز رفع کرده‌ایم.

وی با اعلام این خبر که اقدامات اولیه برای استفاده از کانکس سیار ارتباطات صورت شده است گفت: برخی از اپراتورها همچون اپراتور همراه اول کانکس‌های سیار ارتباطات را به استان‌های زلزله‌خیز اختصاص داده‌اند که برای استان سمنان این امکان فراهم شده است.

کانکس سیار و برقراری ارتباط مخابراتی در هنگام بروز بحران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهار کرد: در هنگام زلزله‌ فعالیت BTS متوقف می‌شود و لینک‌های ارتباطی از بین می‌رود اما می‌توان با استفاده از کانکس‌های سیار به طور مشخص پوشش ارتباطی را در یک نقطه خاص برقرار کرد.

میررضایی ادامه داد: بر این اساس در سال جاری با مشارکت هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، استان سمنان به یک کانکس سیار خودکشش مجهز خواهد شد تا در صورت وقوع زلزله‌های احتمالی بتوانیم ارتباط را در نقطه‌ای محدود برقرار کنیم.

وی با تأکید بر این که در استان سمنان 5 کانکس سیار تلفن همراه داریم که خودکشش نیستند گفت: به همین خاطر، ما مجبوریم برای استفاده از آن‌ها، دیزلی را به آن‌ها متصل کنیم که این امر هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به وظایف اداره متبوع خود در حوزه پدافند غیرعامل گفت: کارگروه پدافند غیرعامل استان سمنان 12 زیرشاخه دارد که یکی از آن‌ها پدافند غیرعامل سایبری است و ما نیز در این کارگروه عضو هستیم.

حملات سایبری را رصد می‌کنیم

میررضایی با بیان این که نشست‌های کارگروه پدافند غیرعامل به طور منظم و ماهانه در سطح کارشناسی و مدیریتی برگزار می‌شود گفت: افزون بر این ما حملات سایبری به استان و کشور را به طور مستمر رصد و گزارش‌گیری می‌کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر