۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۳۸۱۲۴
سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان شمالی:
ثمینی اظهلر داشت: دستگاه های خدمات رسان علاوه بر ارائه خدمات توسعه زیرساخت ها باید مباحث مرتبط با پدافند غیرعامل را مورد توجه داشته باشند که بر این اساس، طرح مطالعاتی پدافند غیر عامل استان و مرکز استان با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته است تا در ادامه این طرح به عنوان سند بالادستی برای استان مطرح باشد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمود ثمینی در این مصاحبه اظهار داشت: بنابر منویات رهبری هفته دولت فرصتی مغتنم برای معرفی و ارائه دستاوردها و خدمات دولت به مردم است و در این راستا ستاد گرامیداشت هفته دولت در استان، تشکیل و برنامه ریزی های لازم انجام شد.

وی افزود: نگاه دولت تدبیر و امید بهره مندی مردم بلافاصله بعد از تکمیل پروژه هاست بنابراین بهره برداری از پروژه معطل افتتاح رسمی نمی ماند و فقط گزارش آن در مناسبت هایی مانند هفته دولت و دهه فجر به سمع و نظر مردم می رسد.

وی ادامه داد: هفته دولت امسال ۸۹۲ پروژه با اعتباری افزون بر ۷۵۰ میلیارد تومان افتتاح می شود که استاندار خراسان شمالی با حضور در شهرستان های اسفراین ۱۰۷ پروژه با ۳۵ میلیارد تومان، مانه و سملقان ۹۷ پروژه با اعتباری افزون بر ۳۸ میلیارد تومان، گرمه ۴۰ پروژه با ۳۰ میلیارد تومان، جاجرم ۱۲۱ پروژه با اعتباری افزون بر ۳۱ میلیارد تومان، راز و جرگلان ۱۲۶ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۹ میلیارد تومان و بجنورد با ۲۱۱ پروژه با اعتباری افزون بر ۴۹۱ میلیارد تومان را به طور متمرکز افتتاح کرد و به طور نمادین در محل چند پروژه حضور یافت.

ریئس ستاد گرامیداشت هفته دولت گفت: کتابخانه مرکزی بجنورد هم که در حال تجهیز و تکمیل است، دهم شهریور ماه با حضور وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده دولت افتتاح می شود و با توجه به نگاه دولت مبنی بر حضور نمایندگان دولت در مناطق محروم استان ها برای بررسی وضعیت این مناطق و حضور در جمع مردم،  سید عباس صالحی پس از افتتاح پروژه های فرهنگی مرکز استان در شهرستان راز و جرگلان حضور خواهد یافت.

ثمینی افزود: تمامی پروژه هایی که در استان افتتاح می شود، با هدف ایجاد زیرساخت ها و حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی با خیالی آسوده است و نگاه دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه های ناتمام است بنابراین تعریف پروژه جدید تنها بر ضرورت و تشخیص مسئولان منطقه، تایید کمیسیون ماده ۲۱ سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تصویب و تعیین ردیف اعتباری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان امکان پذیر است.

ثمینی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی دستگاه های متولی و همراهی مردم برای مقابله با رویدادهای طبیعی مانند زلزله، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری زیرساخت های کشور با تجهیز آن به فناوری  روز دنیا در برابر مخاطرات طبیعی است.

وی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان علاوه بر ارائه خدمات توسعه زیرساخت ها باید مباحث مرتبط با پدافند غیرعامل را مورد توجه داشته باشند که بر این اساس، طرح مطالعاتی پدافند غیر عامل استان و مرکز استان با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته است تا در ادامه این طرح به عنوان سند بالادستی برای استان مطرح باشد.

ثمینی مطرح کرد: به تمامی فرمانداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید شده است تا مردم در مناطق روستایی از تسهیلات ارزان قیمت دولت برای نوسازی و مقاوم سازی منازل خود بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اهتمام دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری،نظام و دولت، خاطرنشان کرد: در گام نخست باید آسیب های اجتماعی به طور مناسب تعریف و دسته بندی شوند و در گام بعدی مردم باید نسبت به این آسیب ها و تبعات اجتماعی ناشی از آن آگاه شوند.

ثمینی افزود: ارائه صحیح آموزش های عمومی به مردم با کمک رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی متولی امر در ادامه مسیر باید اتفاق بیفتد و تاکید می کنم مشارکت مردمی و حضور سازمان های مردم و تشکل های مردمی راهکار اصلی کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد و خیران از جنس مردم هستند و در تمامی حوزه ها می توانند حضوری فعال و موثر داشته باشند و در این راستا برای هماهنگی بیشتر و جلوگیری از جزیره ای کار کردن خیرین، شورای عالی مجمع خیرین استان را تشکیل داده ایم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر