۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۳۸۰۴۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت:برای حل مسئله پدافند غیرعامل تمام چاه‌ها، لوله‌ها و ماشین‌آلات تجهیز شده و اگر مثلاً تا یک هفته برق شهر قطع باشد در تأمین برق تجهیزات مشکلی نداشته باشیم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، علی‌جان صادق پور در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های آب و فاضلاب استان قم که ظهر امروز در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در پردیسان برگزار شد، با بیان اینکه جمعت تحت پوشش آب و فاضلاب استان قم در حوزه آب 100 درصد جمعیت است، اظهار داشت: 312 هزار انشعاب آب و 88 هزار انشعاب فاضلاب در قم فعال است، همچنین شرکت آب و فاضلاب قم در کنار شبکه اول آب‌رسانی دارای شبکه دوم نیز وجود دارد که قم در این زمینه جزو استثنائات شهرهای کشور است.

وی با بیان ضرورت وجود تصفیهخانه‌های کامل در استان قم افزود: شبکه دوم آب‌رسانی قم امکان تأمین 6هزار مترمکعب آب شیرین را داراست که با استفاده از چاه‌های آب‌شور و تصفیه‌خانه‌ها توانایی تهیه نیمی از آب شرب قم را داریم و استان قم در سال آینده هیچ محدودیتی در زمینهٔ تسویه و تأمین آب نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه سرانه ذخیره آب قم مناسب است، ادامه داد: قم جزو یکی از بهترین استان‌ها در زمینهٔ آب بدون درآمد است که نسبت به دو سال گذشته 2درصد کاهش پیداکرده و باید فعالیت آب و فاضلاب استان قم در این زمینه افزایش پیدا کند.

صادق پور تصریح کرد: تولید آب استان قم 16 میلیون مترمکعب در ثانیه است و سرانه مصرف هم برای هر نفر 160 لیتر بر ثانیه است که از این نظر استان قم سرانه مصرف بالایی دارد و با توجه به وضعیت نامناسب کم‌آبی کشور این سرانه مصرف باید به 80  لیتر مترمکعب برسد.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت نیرو در سال گذشته افزود: ازجمله اقدامات سال گذشته اصلاح و توسعه شبکه آب‌رسانی، تعویض لوله‌های آب‌رسانی مرغوب برای افزایش عمر لوله‌ها تا ده‌ها سال، اجرای لوله‌های ضد‌زلزله از حالا تا آینده، پروژه آب فاضلاب مسکن مهر، کاهش هدر رفت آب و تجهیز چاه‌ها بوده که امیدواریم تا سال 98 مشکلات آب و فاضلاب استان را مرتفع کنیم و موجب رضایت‌مندی مردم شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اهمیت  تولید انرژی تجدید‌پذیر در استان قم ادامه داد: امیدواریم تا آینده نزدیک برای سهولت و دقت در کنتورخوانی قصد داریم که در همان محل چاپ قبض صورت بگیرد و همچنین برای مسئله پدافند غیرعامل تمام چاه‌ها، لوله‌ها و ماشین‌آلات تجهیز شده و اگر مثلاً تا یک هفته برق شهر قطع باشد در تأمین برق تجهیزات مشکلی نداشته باشیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر