۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۷۹۷۷
معاون استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری رزمایش زیست محیطی برای آمادگی در برابر حملات احتمالی دشمن در شهر مرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ گرشاسبی معاون استاندار آذربایجان شرقی در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان مرند، با اشاره به اجرای رزمایش زیست محیطی در سراب و مرند و تبریز گفت: مانور زیست محیطی با تشکیل کارگروه‌های ۸ گانه در یک مدرسه که چندین دانش آموز آن به دلیل آلودگی شیر مسموم شده و به سیاه زخم گوارشی مبتلا شده اند، برگزار خواهد شد.

فرماندار ویژه مرند با اشاره به اهداف اجرای این رزمایش ابراز داشت: نزدیک کردن باور‌های مدیران و اشرافیت به توانمندی‌ها یکی از مهم‌ترین هدف‌های این رزمایش است.

گرشاسبی تاکید کرد: در زمینه قرارگاه زیستی، تجربه چندانی نداریم به عنوان مثال اگر تعرضی به منابع آب ما صورت بگیرد، آمادگی هیچ گونه اقداماتی نخواهیم داشت که نمونه آن را در آتش سوزی اخیر مراتع و حادثه سیلوی گندم شهرستان مرند مشاهده کردیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی بر اهمیت آمادگی در مدیریت بحران تاکید کرد و اذعان داشت: باید روابط متقابل کاری و نوع تعامل بین ادارات مختلف در شرایط بحران تعریف شود.

وی با اشاره به ضرورت افزایش توان عملیاتی عنوان کرد: قدرت عملیاتی در شرایط بحران باید در وقت طلایی اجرایی شود تا جلوی افزایش آسیب‌ها گرفته شود.

فرماندار ویژه مرند بررسی میزان کارآیی تجهیزات، تهیه لیست اسامی و شماره تماس نیرو‌های تجهیزاتی و امدادی، تمرین تدوین استراتژیک‌های پیشگیرانه، فعال سازی سامانه هشدار سریع، تمرین ارزیابی سریع، مشخص کردن وظایف دستگاه‌های اداری و... را از جمله اقدامات ضروری پیش از بحران برشمرد.

وی در بخش دیگری گفت: امروزه عمل به تعهد‌ها و رفتار‌ها تابع قدرت هاست تا منافع کشور‌های خود را تامین کنند، براین اساس هر گونه رفتار زیست محیطی از سوی آمریکا علیه کشور ما محتمل است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر منافع آمریکا به خطر بیفتد، از عملیات زیست محیطی علیه کشور ما استفاده خواهند کردند، براین اساس باید آمادگی‌های لازم را کسب کنیم. 

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر