۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۳۷۸۸۸
اولین نشست هم اندیشی جانشینان روسای شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان گیلان با حضور علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، اولین نشست هم اندیشی جانشینان روسای شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان گیلان با حضور علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، امیر محمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان، نادر عبدالله پور مدیرکل امنیتی وانتظامی استانداری گیلان، محمدرضا اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان،  معاونین سیاسی ودبیران شورای  پدافند غیرعامل فرمانداری های سراسر استان گیلان در سالن همایش های مدیریت بحران استانداری گیلان برگزار شد.

نشست هم اندیشی جانشینان روسای شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان گیلان
در این نشست معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت امام محمد باقر (ع )و با اشاره به بحران های محیط پیرامون  اظهار کرد: امروزه در محیط پیرامون خود با بحران هایی مواجه هستیم که باید با برداشت صحیح و تحلیل دقیق نسبت به واقعیت ، با تلاش قبل ازبروز حادثه نسبت به اقدامات پیشگیرانه آن عمل نمود همچنین  باید در نظر داشت که این اقدامات  موجب پیچیده تر شدن بحران  نگردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اذعان داشت هر پدیده  از لحاظ تحلیلی متأثر از دو عامل بیرونی و داخلی  بوده و  استکبار جهانی به عنوان عامل بیرونی، مجدانه در تلاش است تا منطقه خاورمیانه را به منطقه‌ای بحرانی تبدیل کرده و اظهارات مقامات سیاسی و نظریه پردازان این کشورها نیز  گویای این  ادعا می باشد.

وی با اشاره به حضور نظامی آمریکا و متحدانش به اشکال مختلف در لیبی، سوریه، عراق و افغانستان و یمن اظهار داشت: باید با تمام توان در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم .

جمشیدنژاد شرایط اقتصادی را از جمله عوامل تاثیر گذار داخلی دانست و تصریح کرد : باید با پیش‌بینی، برآورد و اقدام متناسب و تأثیرگذار در جهت هدایت افکار عمومی تلاش  کرد.

وی تحریف در جهت تخریب جامعه را از دیگر توطئه های دشمنان برشمرد و افزود: در این راستا دشمنان بخشی از واقعیت را بازگو و باعث ایجاد انحراف و تخریب  در جامعه می‌ شوند در این راستا آشکار ساختن افکار عمومی نسبت به واقعیات امری ضروری  می باشد. که  با بهره گیری از ظرفیت اندیشمندان، صاحبان نظر، رسانه و دانشگاهیان امکان پذیر بوده  وی همچنین بر لزوم ارتباط مناسب با تشکل‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: باید با بازگو کردن مسائل و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات آنان در جهت اصلاح رویه و تأثیر دادن در تصمیمات اتخاذی  بهره مند شد.

نشست هم اندیشی جانشینان روسای شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان گیلان

جمشیدنژاد تشخیص ضرورت‌ها براساس انتظارات عمومی جامعه را مهم دانست و افزود: امید است  اقدامات ما  مورد رضایت خداوند متعال  بوده و رفاه و آسایش مردم را در پی داشته باشد.

در ادامه دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به حساسیت های موجود در کشور بیان کرد: امروزه با توجه  به دانش  بین رشته ای بودن پدافند غیرعامل، تمام موضوعات به نوعی مربوط به  پدافند غیرعامل می گردند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ضمن تعریف پدافند غیرعامل به معنای دفع، خنثی سازی و کاهش اقدامات آفندی دشمن  اذعان داشت  از عمده وظایف پدافند غیرعامل را  می توان کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمات ضروری در مواقع اظطراری، افزایش بازدارندگی دفاعی، مصون سازی، ارتقای بهداشت و آمادگی لازم  برشمرد .

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به موضوع برجام اظهار داشت: آمریکا بعد از روج از برجام مجموعه تهدیداتی را برای کشورمان تحت عنوان جنگ هیبریدی یا ترکیبی پیش بینی نموده است که شامل تهدیدات و موضوعات مختلف می باشد
محمدپور استراتژی آمریکا را برای ایران دو هدف کوتاه مدت و بلند عنوان کرد و گفت: هدف اولیه آمریکایی ها قبول پذیرش ایران در قبال خواسته های آمریکاست و هدف ثانویه و اصلی آن ها ایجاد جنگ داخلی است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به سه سطح استراتژی آمریکایی ها در مقابل کشورمان، تصریح کرد: سطح اول بین المللی است و میزان روابط کشورمان با کشورهای دیگر را بررسی می کند و در سطح دوم  همه ابزارهایی که به عنوان جنگ هیبریدی عمل می کند را مد نظر قرار داده است و در سطح سوم سطح اجرایی است که تهدیدات پیش بینی شده را در عرصه اقتصادی و عملیات روانی را اجرا  میکند همچنین باید دانست که ابزار سناریو آمریکایی ها شبکه های اجتماعی  می باشد.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به مشخص بودن جایگاه های شورای پدافند غیرعامل استان خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات شورای پدافند غیرعامل کشور  به  لزوم تشکیل  جلسات از جمله شورای پدافند غیرعامل تاکید شده است و همچنین یکی از عمده ترین وظایف مجموعه پدافند غیرعامل فرهنگ سازی در بسترهای مختلف برای مردم و مسئولین،ایجاد آمادگی و ارتقاء آستانه مقاومت و رصد تهدیدات در شهرستان های استان می باشد. ایشان در ادامه افزود :  پدافند زیستی، پدافند اقتصادی،پدافند سایبری و مردم محور از مهمترین رویکردهای پدافند غیرعامل هستند.

سپس  فرمانده انتظامی گیلان  رئیس کارگروه  تخصصی  سازماندهی  و  مشارکت مردمی پدافند غیرعامل استان گیلان اظهار کرد: دشمنان به خوبی دریافته اند که انقلاب اسلامی مردم ایران یک انقلاب و  تحول عمیق فرهنگی مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی بوده و  بنا براین فرهنگ یکی از بزرگترین نقاط قوت ایران اسلامی محسوب می شود لذا دشمن تمام توان و اندیشه های خود را بر تضعیف فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و اراده محکم ملت ایران بنا نهاده است.

سپس مدیرکل امنیتی،انتظامی استانداری گیلان اذعان داشت: دشمن در مواجهه با ایران اسلامی قدرت محور عمل کرده  و به عبارت دیگر در طی سال‌های گذشته  کماکان تلاش دارد نقاط قدرت و شاخص‌های پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی را شناسایی و مورد هجمه عملیات روانی خود قرار دهد تا بتواند آنها را به چالش های ملی و بین المللی برای ایران تبدیل کند البته این حرکت دشمن از یک سو نشان ‌دهنده قدرت ملت ما در حوزه های مختلف است و از طرف دیگر مراقبت و ایستادگی بر آنها را به امری دو چندان تبدیل  می کند و در واقع فرصتی برای حراست از آنها ایجاد می کند.

در پایان جلسه حکم صادره از سوی دکتر سالاری استاندار گیلان مبنی بر انتصاب محمدرضا اسحاقی بعنوان رئیس کارگروه تخصصی سازماندهی و مشارکت مردمی شورای پدافند غیرعامل استان توسط علی اصغر جمشیدنژاد به وی اهدا گردید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر