۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۳۷۴۹
ماهواره خورشيدي جديدي که به واسطه تصاوير و اطلاعاتي که در اختيارمان مي گذارد مي توانيم زمان وقوع انفجار هاي خورشيدي را يش بيني کنيم.
خورشيد که تنها ستاره در منظومه شمسي است و مهمترين علت وجود حيات در سياره زمين محسوب مي شود تا کنون دانشمندان به دليل دماي بالايي که دارد نتوانستهاند تحقيقات و بررسي هاي مختلفي را انجام دهند.


شب گذشته کارشناسان سازمان فضانوردي ناسا موفق به قرار دادن يک ماهواره تحقيقاتي خورشيدي در اطراف خورشيد در فضا شدند که ماموريت اصلي آن تحقيق و اکتشاف از منطقه اي از خورشيد است که کمتر مورد مطالعه و بررسي قرار گرفته است . 


علاوه بر اين از داده هاي اطلاعاتي اين ماهواره مي توان براي پيش بيني شرايط و امواج فضايي که وارد جو مي شوند و پس از ايجاد شفق سيستمهاي مخابراتي روي زمين را مختل مي کنند ، استفاده کرد. 


اين ماهواره که آيريس نام دارد مجهز به صفحات خورشيدي مي بااشد وطول عمر مداري آن   دو سال اعلام شده است و کاوشگرهايي که در گذشته به سمت خورشيد پرتاب شده اطلاعات و تصاوير بسيار زيادي درباره اين ستاره سوزان در اختيار دانشمندان قرار داده است.

ماهواره آيريس حدود دو متر طول و 180 کيلوگرم وزن دارد ، حامل يک تلسکوپ فرا بنفش است که مي تواند در عرض چند ثانيه تصاويري با دقت و شفافيت بالا از خورشيد بگيرد و برخلاف ساير کاوشگرهاي خورشيدي که کل سطح خورشيد را رصد مي کنند اين ماهواره فقط منطقه اي خاص از خورشيد (ميان سطح و حلقه نوري دور آن) را به دقت مورد مطالعه و بررسي قرار مي دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر