۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۷۳۹
اطلاعات تازه ای که در مورد نحوه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد نظام رمزگذاری قدیمی اطلاعات شرکت‌های اینترنتی این جاسوسی را تسهیل کرده است.

به نقل از سی نت، روش‌هایی که شرکت‌هایی مانند فیس بوک و دیگر شرکت های بزرگ اینترنتی در آمریکا برای به رمزدرآوردن اطلاعات شخصی کاربران مورد استفاده قرار می‌دهند بسیار قدیمی بوده و نفوذ به آنها نه فقط برای هکرها بلکه برای دولت آمریکا نیز ساده بوده است.

اطلاعات فنی که از سوی ادوارد اسنودن در این خصوص منتشر شده حاکیست آژانس امنیت ملی آمریکا به راحتی داده‌های تبادل شده از طریق کابل‌های فیبر نوری را کنترل می‌کرد و به تمامی ایمیل‌ها و دیگر داده‌های کاربران فیس بوک، مایکروسافت، یاهو، گوگل و .. دسترسی داشته است.

کارشناسان می‌گویند تکنیک‌های رمزگذاری اطلاعات فیس بوک بسیار عقب مانده است، زیرا این شرکت از کلیدهای رمزگذاری 1024 بیتی استفاده می‌کند، این در حالی است که شرکت‌هایی مانند اپل، مایکروسافت، توییتر، دراپ باکس و حتی مای اسپیس از کلیدهای 2084 بایتی استفاده می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند با صرف تنها یک میلیون دلار می‌توان سخت افزارهایی طراحی کرد که سیستم رمزگذاری 1024 بیتی را به راحتی هک می کنند. پرداخت چنین پولی برای آژانس امنیت ملی آمریکا با بودجه سالیانه 10 میلیارد دلار در سال رقم زیادی نیست.

به دنبال افزایش انتقادها از فیس بوک به علت اهمال در به کارگیری نظام رمزگذاری مطمئن اطلاعات، این شرکت از احتمال انتقال به کلیدهای 2048 بیتی در آینده نزدیک خبر داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر