۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۳۷۲۷۶
مدیر گروه مهندسی آب پژو هشکده دریاچه ارومیه از به کارگیری پهباد نقشه برداری در دانشگاه ارومیه برای نخستین بار دار دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: دامنه کاربرد این پهباد در کل کشور برای کمک به بخش کشاورزی و آب در حل مشکلات بحران های طبیعی ، مکان یابی ، پیش آگاهی ، پدافند غیرعامل ، داده برداری ، تجزیه و تحلیل ، مدل سازی مکانی ، برنامه ریزی منطقه ای و ... است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،بهزاد حصاری عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه و مدیر گروه مهندسی آب پژو هشکده دریاچه ارومیه گفت: با توجه به رسالت پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در خصوص احیا این دریاچه و همچنین تبدیل دانشگاه ارومیه به قطب مهندسی آب در منطقه، نیاز ضروری است مطالعات گسترده ای مطابق با فناوری های روز دنیا در حوضه دریاچه ارومیه انجام گیرد.
وی از به کارگیری پهباد نقشه برداری در دانشگاه ارومیه برای نخستین بار دار دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: دامنه کاربرد این پهباد در کل کشور برای کمک به بخش کشاورزی و آب در حل مشکلات بحران های طبیعی ، مکان یابی ، پیش آگاهی ، پدافند غیرعامل ، داده برداری ، تجزیه و تحلیل ، مدل سازی مکانی ، برنامه ریزی منطقه ای و ... است.

حصاری در ادامه گفت:دقت 3 سانتیمتر مسطحاتى و 5 سانتیمتر ارتفاعى بدون نقطه کنترل،صرفه جویی زمان و هزینه با حذف عملیات نقشه بردارى زمینى بطور متوسط 500 هکتار در روز،توانایی نقشه برداری ۱۰۰۰ هکتار در روز،استفاده در پروژه های تحقیقاتی و آموزشی،تهیه نقشه های پوشش گیاهی،قابلیت نقشه برداری برای برنامه ریزی شهری و آب فاضلاب شهری و فعالیت های مدیریت شهری از مشخصات و قابلیت های این پهباد می باشد.

حصاری با بیان اینکه این پهباد جایگزین عملیات نقشه برداری زمینی می باشد، گفت: این پهباد یک ساعت مداومت پروازی دارد و دارای کوچکترین دوربین سنجش از راه دور کشاورزی در جهان می باشد.
وی گفت: این پهباد با بیش از ۲۱۹ میلیون تومان خریداری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر