۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۳۷۱۶۲
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق البرز: در بحث پدافند غیرعامل باید تمهیدی از جانب نیروی انتظامی اندیشیده شود تا با نصب و استفاده از سلول های خورشیدی در چنین مواقعی از قطعی برق چراغ ها و بروز مشکل جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،به دلیل متصل بودن چراغ های راهنمایی و رانندگی به برق شهری با خاموشی های این ایام و از کار افتادن آنها رانندگان سر چهارراه ها با بلاتکلیفی و سردرگمی مواجه هستند. در شرایط عادی صبر و حوصله رانندگان برای ایستادن پشت چراغ کم است و اکنون که به دلیل گرما، مشکلات و دغدغه های فکری و... کم طاقت تر شده اند و چراغی هم برای هدایت رانندگان روشن نیست هر کدام حق تقدم را به خود داده و سعی بر عبور سریعتر از دیگران دارند. در نتیجه بی نظمی و اتلاف بیشتر وقت و اعصاب خورد نتیجه آن برای رانندگان می شود. البته در تعداد محدودی از چهارراه های شهر که به چراغ راهنمایی مجهز هستند ماموران پلیس حضور دارند و با برگشت به روال قدیم که مسئولیت هدایت رانندگان بر عهده عوامل انسانی پلیس بود، سعی در برقراری نظم رانندگان دارند که آن هم به سختی انجام می شود برای این که پس از سالها هدایت رانندگان توسط دستگاه های مکانیزه گویی دیگر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را نمی بینند و گاهی با بی توجهی به وی مرتکب خلاف می شوند.

 
بی نظمی های ترافیکی سوغات خاموشی های البرز/برق چراغ های راهنمایی از مصارف شهری قابل تفکیک نیست

سردرگمی و بلاتکلیفی رانندگان پشت چراغ های راهنمایی و رانندگی

یکی از شهروندان کرج می گوید: امسال تابستان با مشکلات و چالشهای زیادی سپری می شود و با وجود قطعی مکرر آب، برق و در نتیجه اختلال در کارایی وسایل و امکاناتی که به اینها وابسته است بی نظمی هایی در زندگی فردی و اجتماعی نیز ایجاد شده است.

محمود تاجیک می افزاید: بی نظمی که این ایام در بعضی چهارراه ها و چراغ های رانندگی وجود دارد نیز معضلی دیگر برای شهروندان شده و زمان زیادی را باید در گرما و ترافیک بگذرانند.

تاجیک می گوید: مسئولان باید از ابتدا فکر چنین پیشامدها و اتفاقاتی را بکنند و با وصل به برق های اضطراری یا ... از بروز چنین بی نظمی هایی جلوگیری کنند. اما متاسفانه زیرساخت های لازم وجود ندارد و هربار مردم به نحوی غافلگیر می شوند. در زمان بارش به نحوی، زمان قطعی برق به این شکل و متاسفانه از این موارد بسیار اتفاق می افتد.

 

درخواست از شهرداری برای اتصال چراغ های راهنمایی به پنل خورشیدی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با اشاره به اینکه به دلیل قطعی چراغ های فرماندهی در تقاطع ها، این معابر توسط نیروهای پلیس راهورکنترل می شود می گوید: اجازه نمی دهیم قطعی برق موجب بحران شود اما بی نظمی ترافیکی را در برخی تقاطع ها به دنبال خواهد داشت.

«سرهنگ غلامعلی شرق»: می افزاید: از شهرداری درخواست کردیم که همه چراغ های تقاطع ها به پنل خورشیدی متصل شوند تا در مواقع اضطرار از جمله قطعی برق و سایر بلایای طبیعی چراغ های راهنمایی و رانندگی از چرخه ترافیک خارج نشده و بتوانند مدیریت تقاطع را به صورت هوشمند انجام دهند.

سرهنگ شرق اضافه با بیان این که تا این لحظه موفق نشده ایم با همکاران شهرداری اتصال چراغ های فرماندهی به پنل خورشیدی را به نتیجه برسانیم می گوید: پیگیر این موضوع هستیم تا همکاران ما در شهرداری کرج تمام تقاطع ها را به پنل خورشیدی یا باتری مجهز کنند و قطعی های مقطعی برق مناطق در ترافیک تاثیرگذار نباشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به خاموشی های روزهای گذشته اضافه می کند: در این ایام به محض اینکه از قطعی برق در تقاطع حوزه های استحفاظی استان بر اساس اعلام خاموشی های احتمالی توسط اداره برق آگاه می شویم برنامه ریزی کرده و تقاطع ها را با نیروی انسانی تقویت می کنیم تا تردد مردم با اختلال مواجه نشود.

برق چراغ های راهنمایی از مصارف شهری قابل تفکیک نیست

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق البرز با بیان این که مصرف چراغ های راهنمایی و رانندگی از مصارف خانگی و تجاری مناطق قابل تفکیک نیست می گوید: به دلیل این که برق این چراغ ها با مصرف شهری آمیخته است با قطع برق این ها هم از کار می افتند.

«شاهین عباس زاده» می گوید: در این کوتاه مدت هم ما نمی توانیم برای چراغ های راهنمایی و رانندگی تمهید زودگذری را ایجاد کنیم مگر اینکه نیروی انتظامی برنامه مدونی را برای نصب سلول های خورشیدی بر روی این چراغ ها داشته باشد تا از انرژی خورشیدی استفاده کند.

عباس زاده می افزاید: در بحث پدافند غیرعامل باید تمهیدی از جانب نیروی انتظامی اندیشیده شود تا با نصب و استفاده از سلول های خورشیدی در چنین مواقعی از قطعی برق چراغ ها و بروز مشکل جلوگیری شود.

استفاده از انرژهای پاک باعث کاهش هزینه و مصرفی انرژی می شود

یک کارشناس مسائل شهری با تاکید بر لزوم مجهز بودن چراغ های راهنمایی و رانندگی می گوید: در گذشته به این موضوع چندان توجه نشده اما ما باید به سمت استفاده از انرژی های پاک برویم برای این که علاوه بر کاهش هزینه ها انرژی کمتری نیز مصرف می شود.
«اتابک اسلامی» با بیان این که به دلیل منابع غنی کشور اعم از آب و برق تاکنون در مدیریت کلانشهرها به استفاده از انرژی های پاک اهمیت چندانی نشده و در مواقع بحرانی همیشه شهر را دچار مشکل می کند می افزاید: امسال که با افزایش دمای هوا و مصرف برق در تابستان و در نتیجه با خاموشی ها مکرر مواجه شدیم این خاموشی ها حتی به چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز رسیده و مشکلاتی را برای برخی معابر شهری ایجاد کرده و منجر به ترافیک و حتی تصادف در بعضی مناطق شده است.

اسلامی می گوید: یکی از راهکارهایی که برای حل این مشکل می توان اجرا کرد استفاده از انرژی پاک و مجهز شدن چراغ های راهنمایی و رانندگی به پنل های خورشیدی است تا زمانی که برق قطع می‌شود به وسیله انرژی خورشیدی برق این چراغ‌ها تامین شود.

وی بیان می کند: این راهکار به عنوان نمونه و برای نخستین بار در شمال استان کرمان عملیاتی و اجرایی شده و سامانه های خورشیدی نصب شده بر روی چراغ راهنمایی و رانندگی چهارراه قابلیت ذخیره انرژی الکتریکی و تامین برق مطمئن چراغهای راهنمایی و رانندگی را تا 5 ساعت در زمان وقوع خاموشی ها دارد.

این کارشناس مسائل شهری می افزاید: نیاز است مدیریت شهری کلانشهر کرج نیز برای جلوگیری از بروز مشکل در چنین مواقعی با استفاده از راهکارمشابه اقدام کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر