۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۳۷۱۱
رئیس دانشکده دفاع ملی دانشگاه نظامی سوریه:
رئیس دانشکده دفاع ملی دانشگاه نظامی سوریه با اشاره به دستاوردهای ایران گفت: هیچ کس قادر نیست ایران را تهدید کند و دوره تهدید آن دیگر سپری شده است.

   سرتیب «حسن حسن» رئیس دانشکده دفاع ملی دانشگاه نظامی سوریه  تصریح کرد: زمان تهدید ایران دیگر سپری شده است و این کشور در برابر تهدید ها سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

سرتیب حسن حسن رئیس دانشکده دفاع ملی دانشگاه نظامی سوریه تصریح کرد: زمان تهدید ایران دیگر سپری شده است و این کشور در برابر تهدید ها سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

وی گفت: اکنون نمی‌توان هیچ گونه دخالت فوری بیگانگان را در سوریه در  نظرگرفت بلکه باید در دایره ای وسیع و در چارچوبی راهبردی به این موضوع نگاه کرد .

سرتیپ حسن حسن اظهار داشت: این نخستین بار نیست که از تقسیم و تکه تکه کردن منطقه بر اساس معیارهای طایفه ای و نژادی  بدون برخورداری از ویژگی های ملی، سخن به میان می آید بنابراین اشاره به دخالت نظامی در سوریه به معنی دخالت نظامی در سراسر منطقه است.

بیگانگان در تلاش برای گسترش زبانه های آتش در سراسر منطقه هستند

وی گفت: در این میان ایستادگی و مقاومت سوریه و توان آن در جلوگیری از دخالت نظامی و تحقق اهداف بیگانگان است که در نهایت راه دخالت نظامی در عراق و عربستان را سد می کند به ویژه اینکه اکنون نشانه های دخالت بیگانگان در عراق ظاهر شده است وضعیتی که می توان از آن تحت عنوان گسترده شدن دایره آتش یاد کرد.

این کارشناس نظامی سوری افزود: بیگانگان از ضربه زدن به داخل سوریه ناکام مانده و در تلاش برای گسترش دایره آتش هستند تا زبانه های آن کل منطقه را در بربگیرد.

خطر دخالت نظامی پیش از همه متوجه عراق و عربستان است

وی با اشاره به برخی موضوعات از جمله طرح موضوع اردن به عنوان وطن جایگزین برای فلسطینی ها اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که رهبری اردن در برابر خواسته های واشنگتن چندان مقاوم نبوده است بنابراین خطر دخالت خارجی در درجه نخست متوجه عربستان و عراق است تا به این ترتیب بیگانگان منطقه را بین دو سر گاز انبر گرفته و تحت فشار قرار دهند.

سرتیپ حسن حسن تصریح کرد: با توجه به آنچه گفته شد  هرگونه دخالت بیگانگان در سوریه بر سراسر منطقه و بیش از همه بر عراق و عربستان  تاثیر منفی خواهد داشت.

وی درمورد اینکه آیا ترکیه از حوادث داخل سوریه در امان خواهد ماند؟ گفت: هیچ یک از کشورهای منطقه از تحولات داخلی سوریه در امان نیست زیرا سوریه اکنون روی خط زلزله یا گسلی است که ابعاد ژئو سیاسی دارد بنابر این برعکس، به عقیده من نخستین کشوری که تحت تاثیر هرگونه توطئه خارجی در سوریه قرار می گیرد ترکیه و به عبارت بهتر رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور  است نه مردم ترکیه.

رئیس دانشکده دفاع ملی دانشگاه نظامی سوریه در توضیح این مطلب افزود: بیم آن می رود که حماقت های اردوغان بر ترکیه تاثیرمنفی بگذارد در حالی که ما نه برای ترکیه و نه عراق و نه هیچ یک از کشورهای منطقه آرزویی جز امنیت و ثابت بیش از پیش نداریم.

وی تاکید کرد: هنگامی که از هزاران تروریست جیره خوار از جمله القاعده، وهابی ها، اخوانی ها و مزدورانی که از نقاط مختلف جهان به داخل سوریه نفوذ کرده اند سخن گفته می شود، به این معنی است که این افراد در صورت لزوم به نزدیک ترین کشورهای اطراف سوریه نفوذ خواهند کرد و این جاست که روشن می شود مناسب ترین کشور برای آنان  ترکیه است زیرا ترکیه بود که مرزهای خود را به روی آنان گشود و دیگر نمی تواند از بازگشت آنان از سوریه به خاک خود جلوگیری کند در حالی که این افراد عامل فساد و کشتار و ویرانی هستند  و این چیزی است که امیدواریم  برای ملت ترکیه رخ ندهد.

 بیگانگان به هر وسیله ای در تلاش برای نابودی اندیشه انقلابی هستند

سرتیپ حسن حسن در مورد ارزیابی نقش ایران در منطقه به ویژه در شرایطی که از موفقیت مذکرات پرونده اتمی آن سخن گفته می شود، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب ناکامی نیروهای  استکبار جهانی شد از همین رو آنان اکنون به هر وسیله ای در تلاش برای نابودی مشی و اندیشه انقلابی هستند زیرا اندیشه انقلابی مبتنی بر مقاومت و حمایت از موضوع فلسطین است .

وی تاکید کرد:  در برابر اراده شکست ناپذیر ملت و دولت ایران و دستاوردهای آنان دیگر زمان تهدید ایران گذشته است و چه کسی می تواند آن را در زمان و شرایط کنونی مورد تهدید قرار دهد زیرا ایران در برابر تهدیدها دژ مستحکمی است و محکم تر ازآن است که در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی تسلیم شود به ویژه اینکه این تهدیدات نتیجه ای نخواهد داشت.

فعالیت اتمی حق ایران است و می تواند به گونه ای از حقوق خود دفاع کند که دیگران پیش از هرگونه شدت عمل علیه آن، هزار بار در محاسبات خود بازنگری کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر