۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۶۹۲۲
دبيري کميسيون مبارزه با پولشويي شوراي هماهنگي بانک ها توسط بانک ملي ايران، تعيين مولفه هاي مناطق به لحاظ پولشويي در سراسر کشور، برگزاري آزمون جذب بازرس مبارزه با پولشويي، تهيه و نصب نرم افزار آموزشي مبارزه با پولشويي، ايجاد و راه اندازي واحد پدافند سايبري مرتبط با مقوله پولشويي و تامين مالي تروريسم از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين زمينه طي يک سال اخير بوده است.
به گزارش پایداری ملی، مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم در نظام اقتصادي دنياي امروز به يک اصل اساسي تبديل شده و کمتر نهاد رسمي را مي توان يافت که در آن واحد مستقلي به اين منظور وجود نداشته باشد.

بانک ملي ايران نيز به عنوان يکي از بزرگترين بانک هاي منطقه که تعامل بسيار خوبي با بانک هاي خارجي دارد، خود را ملزم دانسته علاوه بر پايبندي به قوانين مبارزه با پولشويي، يک واحد مستقل ستادي به اين منظور راه اندازي کرده و به طور ويژه موضوعات مرتبط با آن را پيگيري کند.

تدوين ضوابط، مقررات و دستورالعمل هاي مبارزه با پولشويي و تأمين مالي تروريسم براي راهنمايي واحدهاي بانک، ايجاد ساختار سازماني معاونت مبارزه با تأمين مالي تروريسم، پاسخگويي مسئولانه توام با دقت، سرعت و با کيفيت به استعلام هاي مراجع نظارتي و ذيصلاح خارج از بانک (شوراي عالي مبارزه با پولشويي، بانک مرکزي ج. ا.ا، ‌ قوه قضاييه و ... )‌ در امور مرتبط با مبارزه با پولشويي و تأمين مالي تروريسم و راه اندازي واحد رديابي مالي در اداره کل مبارزه با پولشويي و تأمين مالي تروريسم براي رصد دقيق معاملات مشکوک و شناسايي رفتار مشکوک به پولشويي بخش کوچکي از اقدامات بانک ملي ايران در اين زمينه است.

در بانک ملي ايران علاوه بر پياده سازي اين اقدامات، قوانين و مقررات مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم به همکاران مرتبط نيز آموزش داده مي شود، به طوري که براي اين کار دوره هاي تکميلي و تخصصي طراحي شده و تا پايان سال 1396تمامي کارکنان بانک، دوره آموزشي مقدماتي مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم را با موفقيت گذراندند. همچنين طراحي دو دوره آموزشي تکميلي و تخصصي مبارزه با پولشويي، برگزاري نشست هم انديشي با مدرسان مبارزه با پولشويي سراسر کشور، اخذ دبيري کميسيون مبارزه با پولشويي شوراي هماهنگي بانک ها توسط بانک ملي ايران، تعيين مولفه هاي مناطق به لحاظ پولشويي در سراسر کشور، برگزاري آزمون جذب بازرس مبارزه با پولشويي، تهيه و نصب نرم افزار آموزشي مبارزه با پولشويي، ايجاد و راه اندازي واحد پدافند سايبري مرتبط با مقوله پولشويي و تامين مالي تروريسم از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين زمينه طي يک سال اخير بوده است.

بانک ملي ايران همچنين در جديدترين منشور اخلاقي کارکنان اين بانک، مفاهيم مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم را نيز درج کرده است تا همواره نصب العين کارکنان اين بانک بوده و عمل به آن در جهت همگامي بيشتر بانک با مسئولان کشوري در مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم مورد تاکيد باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر