۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۳۶۸۶۲
دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان:
محمد پور دبیر شورای پدافند غیرعامل با اشاره به لزوم طرح جامع پدافند غیر عامل بیان کرد: ایران اسلامی به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک منحصر به فرد خود، مورد هدف دشمنان قرار گرفته است که یکی از این اهداف شهرهای ما است.
به گزارش پایداری ملی، سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت دیدار و حول پیرامون اهداف مشترک دو مجموعه در راستای اجرای سیاست های پدافند غیرعامل به گفتگو پرداخت.

دبیر شورای پدافند غیرعامل با اشاره به لزوم طرح جامع پدافند غیر عامل بیان کرد: ایران اسلامی به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک منحصر به فرد خود، مورد هدف دشمنان قرار گرفته است که یکی از این اهداف شهرهای ما است.

محمدپور افزود: اجرای اصول پدافند غیرعامل در طرح جامع سبب بازدارندگی شهرها خواهد شد و بر اساس تدوین ملاحظات پدافند غیرعامل به منظور اعمال در طرح جامع شهرهای کشور در برابر تهدید در تحقق این هدف متعالی بسیار حائز اهمیت و اثر گذار می باشد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به اهمیت رزمایش در حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیت، قدرت و عدم وابستگی به استکبار و نظام سلطه،وهمواره مورد تهدید کشورها و گروه های وابسته به استکبار جهانی قرار دارد و نا امیدی دشمن از تسلط به جمهوری اسلامی ایران به جهت توسعه روزافزون در حوزه های مختلف موجب گرایش دشمنان به استفاده از سایر ابزارهای تهدید از جمله تهدیدات پنهان و آشکار آنان شده است.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از برگزاری رزمایش مشترک اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و شهرداری رشت خبر داد و گفت: این رزمایش با هدف ایجاد آمادگی جهت مقابله با تهدیدات احتمالی در زیرساخت شهری و تقویت توان تصمیم گیری مدیران و هماهنگی اجرای به موقع در برابر حوادث و تهدیدات و شناسایی آسیب پذیری ها و کاهش اثرات آن ها در حوزه شهری با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و شهرداری رشت برگزار می شود.

 دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان:اجرای اصول پدافند غیرعامل در طرح جامع سبب بازدارندگی شهرها خواهد شد

محمدپور تصریح کرد: این رزمایش بر پایه ماموریت،اجرا،نقشه وضعیت عملیاتی، فرماندهی و ارتباطات، هماهنگی با رده ها و سازمان ها و سایر دستگاه های اجرایی شرکت کننده در رزمایش برگزار می شود.

 

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان با تاکید بر تجهیز کردن آتش نشانی و cbrn شهرداری رشت خاطرنشان کرد: طبق توافق نامه سازمان پدافند غیرعامل کشور با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مقرر شد ۳۰ درصد از خرید تجهیزات cbrn را هر دو سازمان جهت در اختیار گذاشتن در شهرداری ها را تقبل کنند که این امر مستلزم پیگیری از طرف شهرداری رشت در راستای کیفیت خدمات، امنیت و مقاوم سازی در حوزه پدافند غیرعامل می باشد.

 

در ادامه مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با اشاره به طرح جامع پدافند غیرعامل شهرداری رشت بیان کرد: در سال ۹۴ شهرداری رشت در راستای پیشرو بودن خدمات رسانی به مردم اقدام به ثبت قرارداد با یک شرکت مشاور در زمینه پدافند غیرعامل نمود که با توجه به عدم گرید پدافند غیرعامل این شرکت این همکاری فی مابین مسکوت مانده است که در حال حاضر اقدامات جدید و لازم در خصوص طرح جامع پدافند غیرعامل از طرف شهرداری رشت صورت گرفته که هماهنگی و حمایت اداره کل پدافند غیرعامل امیدواریم طرح جامع شهرداری رشت انجام پذیرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل شهرداری رشت با اشاره به اهداف طرح جامع شهری تصریح کرد: اهداف شهرداری رشت با توجه به پیشرو بودن در خدمات رسانی مطلوب به مردم با داشتن اطلاعات کافی از ساختار و نقاط حیاتی شهر که در طرح جامع پدافند غیرعامل مشخص می شود میسر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با  اشاره به اثر گذار بودن رزمایش در حوزه پدافند غیرعامل اذعان داشت: برگزاری اینگونه رزمایش ها شناسایی نقاط ضف و قوت شهری و ایجاد چارچوب مدیریت یکپارچه به منظور هدایت و اجرای عملیات در زمان وقوع حوادث را در بر دارد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل شهرداری رشت با تاکید بر همکاری های مشترک دو مجموعه خاطرنشان کرد: در گذشته همکاری هایی از قبیل تالاب عینک، زیست محیطی، شیرابه های سراوان با همکاری شهرداری رشت و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان انجام شده است؛ انشالله در راستای همکاری های دو مجموعه طرح های خوبی در حوزه شهری پدافند غیرعامل داریم که به زودی این طرح ها را به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان جهت ارزیابی و اجرا ارائه خواهیم نمود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر