۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۶۸۳۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران عنوان کرد:
احمد حسین زادگان که در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی براساس قانون یک درصد از بودجه تملک و دارایی را باید به طرح های پدافند غیر عامل اختصاص دهند. ‎

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمد حسین زادگان در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان، با اشاره به نقش پدافند غیر عامل در حفظ سرمایه های معنوی، مادی و اجتماعی، گفت: ضرورت دارد یک تیم از شورای پدافند غیر عامل از بافت های فرسوده و تاریخی شهری بازدید کند.

جانشین رئیس شورای پدافند غیر عامل مازندران به ضرورت مقابله با آفت شپ پره شمشاد به عنوان گونه های نادر تاکید کرد و اظهار داشت: بطور مشخص در هجوم آفت شب پره به شمشادستان ها، دستگاه های متولی از جمله منابع طبیعی و محیط زیست در سطح استانی و در سطح ملی، راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی را ارائه کنند.

وی افزود: با توجه به قابلیت های استان مازندران در حوزه زیست محیطی، مرکز تحقیقات جامع استراتژیک پدافند غیر عامل در حوزه زیستی و کشاورزی در استان به صورت پایلوت تشکیل شود.

حسین زادگان با اشاره به لزوم به کارگیری نهاد های غیر دولتی در این حوزه گفت: از ظرفیت تشکل غیر دولتی و سمن های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و بخش خصوصی در زمینه کنترل بیماری های حوزه دام و طیور و منابع طبیعی استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تاکید کرد: آموزش کارشناسان دستگاه های اجرایی، کشاورزان، دامداران و شهرداری ها در خصوص اصول و مبانی پدافند غیرعامل و دوره های تخصصی بیوتروریسم الزامی است.

جانشین رییس شورای پدافند غیر عامل استان بر توسعه زیرساخت های دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت:کلیه دستگاه های اجرایی استان با توجه به بند ز تبصره 12 قانون بودجه سال 96 یک درصد از اعتبارات تملک دارایی را به طرح های پدافندی استان اختصاص دهند.

وی گفت: توجه به دستورالعمل های پدافند غیر عامل از سوی دستگاه های اجرایی می تواند در پیشگیری از حوادث و اتفاقات موثر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر