۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۶۵۹۱
محسن هاشمی گفت: امروز کشور وارد چالش جدید و دامنه‌داری با مثلث ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های عربی شده است و ما بیش از پیش به یکدلی و همگرایی در جامعه نیازمندیم و بایستی صدایی واحد از ایران در جهان شنیده شود.

به گزارش پایداری ملی ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر طی سخنانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب مجوز بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد تشکر و به این هموطن زرتشتی تبریک گفت.

وی همچنین با یادآوری دیدار نخستین برخی اعضای شورا با رئیس مجلس اظهار داشت: جا دارد از آقای الویری که در نخستین ملاقات شورا، با ریاست مجلس شورای اسلامی پیگیری این موضوع را آغاز کردند نیز تقدیر و تشکر کنیم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه شهادت 11 تن از نیروهای جان بر کف مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در حمله تروریستی و درگذشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله مجتهدی تهرانی را تسلیت گفت.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در ایام سالروز آخرین خطبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را داشتیم خطبه‌ای که ایشان در پاسخ به درخواست‌هایی جهت ارائه راهکارهای برون رفت از چالش سیاسی جامعه و همچنین بازگشت به نماز جمعه آن خطبه را جامع می‌دانستند.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم امروز کشور وارد چالش جدید و دامنه‌داری با مثلث ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های عربی شده است و ما بیش از پیش به یکدلی و همگرایی در جامعه نیازمندیم و بایستی صدایی واحد از ایران در جهان شنیده شود و برخواستن صدایی واحد نیاز به زدودن کینه‌ها و کدورت‌ها و وفاق ملی و ترمیم شکاف‌های اجتماعی دارد.

رئیس شورای شهر تهران سخنان اخیر مقام معظم رهبری که خواستار حل مشکلات مردم، برخورد بدون اغماض با متخلفان و مفسدان اقتصادی و تقویت رابطه مردم و نظام شده‌اند را همان مسیری دانست که جریان انحرافی و افراطیون با دفع حداکثری و جذب حداقلی قصد کج کردن مسیر انقلاب را از آن داشتند و نیاز امروز ما بازگشت به همان فضای وحدت همدلی و همراهی دهه نخست انقلاب میان مردم و مسئولان است.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنانش تصریح کرد: گر چه برخی از نیروهای افراطی و تندرو مواضع خیرخواهانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه ایشان را برنتافتند و ایشان را مورد تخریب قرار دادند اما گذشت زمان نشان داد دوراندیشی آیت‌الله نسبت به مسائل سیاسی باعث شد ایشان مواضعی را اتخاذ کنند که نیاز انقلاب و کشور بود.

وی محور اصلی سخن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در واپسین خطبه ایشان را بازگشت به قانون و ترمیم شکاف میان مردم و حاکمیت دانست و افزود: ایشان ناصحانه دامن زدند به اختلافات، برخورد سخت با اعتراضات نرم، آسیب‌زدن به اعتماد عمومی را تیشه زدن به ریشه نظام می‌دانستند و همه تلاش و اعتبار خود را معطوف ساختند که انقلاب از سرمایه اصلی خود یعنی حضور و حمایت آحاد مردم و نه یک قشر و سلیقه خاص محروم نشود. به اعتقاد وی، عمل به مر قانون، برخورد با متخلفان قدرتمند و صاحب نفوذ، نشان دادن رفعت اسلامی در برخورد با مردم و شهروندان عادی و فاقد قدرت موجب می‌شود که شکاف جامعه با حاکمیت ترمیم شود و فراهم کردن بستر قانونی اعتراضات اجتماعی و پررنگ شدن و تقویت عنصر مردمسالاری دینی و جمهوریت در نظام، اقتدار ملی را در برابر بیگانگان افزایش خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر