۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۳۶۵۰۳
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد جمعه از سخنانش درباره مجاب کردن رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران عقب‌نشینی کرد.
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سخنانش درباره مجاب کردن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای «برجام» عقب‌نشینی کرده است.

 چند روز پیش یک فایل صوتی از سخنان نتانیاهو در نشست محرمانه حزب حاکم لیکود به بیرون درز کرد که وی در آن مفتخرانه از مجاب کردن ترامپ برای خروج از برجام می‌گفت.  

 نتانیاهو در آن نشست گفت: «ما رئیس جمهوری ایالات متحده را متقاعد کردیم که در برابر کل جهان بر ضد این توافق (برجام) و (هم‌اکنون) ضد رژیم ایران بایستد.»

ترامپ، آن‌طور که از سوابق موضع‌گیری‌ها و دغدغه‌هایش در ماه‌های گذشته برمی‌آید، حفظ وجهه شخصی را بر هر موضوع دیگر مقدم می‌داند. 

او در ماه‌های گذشته تلاش کرده این تصویر را از خودش ایجاد کند که در برابر تمامی فشارها و لابی‌گری‌ها مقاوم است و به صورت کاملاْ مستقل، تنها بر اساس آنچه در راستای منافع آمریکا است تصمیم‌گیری می‌کند. ترامپ به شدت در برابر هر گفته‌ای که خلاف این را نشان دهد، موضع‌گیری می‌کند.

نتانیاهو که به این خلق‌وخوی ترامپ آشنا است بامداد جمعه تلاش کرده از سخنانش که به بیرون درز کرده فاصله بگیرد. 

روزنامه جروزالم‌پست بامداد جمعه به نقل از مقام‌های دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد دونالد ترامپ خودش از ابتدا توافق هسته‌ای ایران را «وحشتناک» می‌دانسته و نیازی به مجاب کردن وی برای این کار نبوده است.

یک مقام در دفتر نتانیاهو گفت نخست‌وزیر اسرائیل بابت تصمیم شجاعانه ترامپ برای مخالفت با توافق هسته‌ای ایران «عمیقاْ از وی ممنون است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر