۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۶۴۰۵
:
دومین جلسه بحران آب با حضور معاون انرژی سازمان پدافندغیرعامل کشور و به ریاست اکرمی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری به منظور بررسی وضعیت آب استان، چالش ها و راهکارها برگزار گردید.

دومین جلسه بحران آب با حضور معاون انرژی سازمان پدافندغیرعامل کشور و به ریاست اکرمی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری به منظور بررسی وضعیت آب استان، چالش ها و راهکارها برگزار گردید.

 در ابتدای این جلسه پور بابایی سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل با تشکر از اعضای محترم جلسه  عنوان داشت :با توجه به شرایط بحرانی آب نیازمند کار عملیاتی و اجرایی هستیم و با توجه به پیامد های امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خشکسالی لزوم اهتمام و پیگیری جدی در جهت  مدیریت این بحران وجود دارد.

معاون انرژی سازمان در این جلسه گفت: یکی از چالش هایی که به علت گرما ی بی سابقه و کاهش نزولات آسمانی با آن رو به رو هستیم بحران آب است.امریکا، اسرائیل، عربستان و منافقین یک بسته برنامه ای برای کشور دارند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده می کنند اما سوابق کشور ما نشان می دهد که ما توان مدیریت بحران های امنیتی را داریم و به وقتش برخورد قوی می کنیم.

در ادامه مهندس ملایی مدیرعامل شرکت آب به تشریح وضعیت موجود منابع آبی استان پرداخت و افزود: ما حادترین شرایط آبی به علت  کاهش صددرصدی بارش را در استان هرمزگان داشتیم اما تدبیر های  صورت گرفته در شورای تامین آب استان، هماهنگی ها، برنامه ریزی های شرکت سهامی آب منطقه ای و حمایت های استاندار توانستیم این بحران را مدیریت کنیم.همچنین ایشان خواستار تامین و تخصیص اعتبار برای گسترش خطوط انتقال  و شبکه تامین آب شرب استان شدند. سپس  نمایندگان محترم آب و فاضلاب استان و آب و فاضلاب روستایی به گزارش وضعیت شهرها و روستاهای استان پرداختند. و اظهار داشتند با همراهی مردم و تبلیغات و اطلاع رسانی های صورت گرفته سرانه مصرف آب در استان کاهش یافته است.

در این جلسه مهندس باقرزاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از تدابیر سازمان برای گذر از این بحران از جمله کاهش سطح زیر کشت و تغییر نوع کشت سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن ... و به لزوم تامین علوفه ی عشایر اشاره کرد.

سپس خانم جوادی رئیس گروه تهدیدات تخصصی اداره کل پدافند غیرعامل به دستگاه آب ساز از رطوبت هوا و توجیه اقتصادی آن نسبت به آب ها ی بسته بندی شده اشاره کرد و عنوان داشت : با توجه به شرایط آب و هوایی و رطوبت بالای  هوا در استان  از این دستگاه  می توان در مناطقی که امکان احداث آبشرین کن وجود ندارد جهت تامین آب شرب مردم بهره برد.

در پایان مهندس اکرمی  ضمن تشکر از اقدام به موقع مسئولان جهت جلوگیری از تنش ها اظهار داشت اگر مدیریت تولید باشد اما مدیریت مصرف نباشد نمی توانیم  از بحران عبور کنیم همیشه مجموعه ای از اقدامات همزمان پاسخگو بوده است و در شرایط سخت باید تصمیمات سخت گرفته شود و با یک سری تصمیمات فنی به موقع  سرانه مصرف آب را کاهش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر