۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۶۲۵
تصمیم اخیر یاهو برای غیرفعال کردن حساب‌های کاربری ایمیل‌های قدیمی که از یک سال قبل تا به حال استفاده نشده‌اند، برخی نگرانی‌های امنیتی را به همراه داشته است.

به نقل از وی تری،  متخصصان نگرانند که حساب‌های یاد شده ممکن است مورد سواستفاده هکرها و جنایتکاران آنلاین قرار بگیرد.

یاهو می‌گوید قصد دارد حساب‌هایی را که از یک سال قبل به کار گرفته نشده اند غیر فعال کند و به دیگر کاربران امکان دهد تا حساب‌های یاد شده را در صورت تمایل به نام خودشان ثبت کنند. افرادی که قصد ندارند ایمیل‌هایشان را در یاهو از دست بدهند برای جلوگیری از پاک شدن ایمیل‌های قدیمی خود تنها تا 15 جولای یعنی حدود سه هفته دیگر وقت دارند که مجددا در حساب‌های ایمیل خود لاگین کنند.

مختصصان امنیتی می‌گویند این اقدام یاهو به هکرها و کلاهبرداران امکان می دهد با تصاحب ایمیل های قدیمی افراد مختلف خود را به جای آنها جا بزنند و به اسم افراد دیگری با دوستان او مکاتبه کنند و کلاهبرداری‌های مختلف مالی به عمل آورده یا اطلاعات شخصی دیگران را به دست آورند.

آنان این تصمیم یاهو را خطرناک دانسته و از این شرکت خواسته اند به هر نحو ممکن به کاربران حساب های یاد شده در مورد تصمیم خود اطلاع رسانی کند. این متخصصان فرصت 30 روزه ای را که یاهو برای این کار در نظر گرفته مناسب و کافی نمی دانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر