۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۵۹۶۰
عضو مجلس نمایندگان آمریکا اذعان کرد وضع تحریم‌های یکجانبه آمریکا در نهایت به اتحاد بیشتر میان مردم ایران می‌انجامد.

به گزارش پایداری ملی، پایگاه اینترنتی مؤسسه «ران پال»، نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا، در گزارشی اذعان کرد تلاش های واشنگتن برای ایجاد نارضایتی در مردم ایران نسبت به دولتمردان این کشور، نتیجه عکس خواهد داشت.

قانونگذار آمریکایی: تلاش‌ها برای ایجاد نارضایتی در ایران نتیجه عکس خواهد داد

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا موضوع گزارش تصویری این هفته خود را که با عنوان «لیبرتی ریپورت» پخش می شود، به مسئله بازار نفت و ایران اختصاص داد. ران پل در این برنامه گفت رئیس جمهور کشور ما در بازار نفت نقش دارد. نمی دانستم که او کارشناس مسائل نفتی است! اما از تحولات چند روز گذشته اینگونه استنباط می شود که ترامپ می کوشد بهای نفت را ثابت نگه دارد. او می خواهد قیمت بنزین را پایین نگه دارد. گفته می شود همه رؤسای جمهور (آمریکا) خواستار این هستند که بنزین در فصل تابستان ارزان باشد؛ زیرا اگر قیمت بنزین افزایش یابد، رئیس جمهور سرزنش خواهد شد؛ البته این موضوع صحت ندارد، مگر اینکه رئیس جمهور و کنگره آمریکا عمداً کاری کنند که به افزایش قیمت‌ها منجر شود.


این موضوع تا اندازه ای به خواسته و مطالبات ترامپ در این زمینه مربوط می شود که همه متحدان ما و کشورهای خارج از ایران، دیگر از این کشور نفت خریداری نکنند و ما باید آنها (ایرانی ها) را تنبیه کنیم. چنین کاری عجیب است، زیرا موضوع به توافق هسته ای ایران مربوط می شود که ما از آن خارج شدیم و این منجر به نارضایتی اروپایی ها شد. اکنون نیز آمریکا باید تحریم ها را دوباره اعمال کند و جلوگیری از خرید نفت ایران نیز بخشی از تلاش ها در همین راستا می باشد. ترامپ نیز می گوید هیچ کس نباید نفت ایران را بخرد و مهلتی را تا ماه نوامبر بدین منظور تعیین کرده است.


ران پال در ادامه گزارش خود نوشت نمی دانم ترامپ چگونه می خواهد حرفش را به کرسی بنشاند، زیرا خریداران نفت ایران، چین و روسیه هستند و این دو کشور حتی می کوشند در معامله هایشان از دلار استفاده نکنند. بنابراین، ترامپ ابتدا کاری می کند که قیمت نفت افزایش یابد؛ در واقع، بعد از اعلام تصمیم ترامپ، قیمت نفت حدود سه دلار (برای هر بشکه) افزایش یافت و اکنون به حدود 73 دلار رسیده است و سپس از اوپک می خواهد که با عرضه بیشتر، قیمت نفت را کاهش دهد و این در شرایطی است که خود ایران عضو اوپک است.


عضو کنگره آمریکا افزود بعید می دانم ترامپ بتواند بر اوضاع مسلط شود. نظریه ما آمریکایی ها این است که با ایجاد دردسر یا از طریق اعمال تحریم، آنقدر مردم کشورها را آزار خواهیم داد تا آنها به این نتیجه برسند که باید حکومتشان را سرنگون کنند، اما گاهی اوقات این کار نتیجه معکوس دارد و مردم این کشورها که رنجیده خاطر شده اند، علیه ما متحد می شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر