۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۳۵۹۰۲
سردار جلالی؛با ياري خداوند متعال، هدايت و رهبري ولي امر مسلمبن و پشتوانه مردم قهرمان ايران هرگز اجازه نخواهيم داد كه بار ديگر حوادثي مانند هشتم تير سردشت تكرار شود و تلخي جنايات دشمن را قبل از هرگونه اثري به خودشان برمي گردانيم.

به گزارش روابط عمومی سازمان پدافند غیر عامل، متن پیام سردار جلالی که به مناسبت  سی و یکمین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت صادر شده به این شرح است:

8 تیرماه سال 1366 یادآور رشادت و مقاومت مردمانی است که بی‌دفاع و مظلوم مورد تهاجم وحشیانه و غیرانسانی دشمن نادان و ناتوان قرار گرفتند. مردم شهر دلاور سردشت در این برهه از تاریخ مظلومیت و بی‌گناه بودن را معنا بخشیدند. رژیم بعثی عراق که ناتوان از رویارویی با جوانان و دلاور مردان ایران در مناطق جنگی و عرصه‌های عملیاتی و نظامی بود با انجام جنایتی هولناک علیه مردم غیر نظامی و ساکن در شهرها نام خویش را در تاریخ بشریت بعنوان جنایتکار برای ابد ثبت کرد.سردشت نخستين شهر جهان است كه مورد حمله شيميايي قرار گرفت و با وجود تلاش فراوان دشمن براي حذف آن از ذهن تاريخ ولي هميشه در خاطره ها باقي خواهد ماند.

 31 سال است بمبهای شیمیایی و گاز خردل صدای تنفس سردشت را کند و کندتر می کند با این همه زندگی در این دیار ادامه دارد در کوچه ها و خیابان ها در قلب های پرخروش مردمانی که سالهاست حق زیستن را در لابه لای سرفه ها و دردها می جویند، مردمانی که اشک و سرفه تنها واژه های قاموس سراسر درد زندگی شان است.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت ددمنشانه ترین تهاجم شیمیایی بود که سوءآثار و عواقب فجیع واندهبار را به دنبال آورد که تبعات منفی و ننگین آن همچنان مشهود وملموس است.اين جنايات هولناك پاسخ به مقاومت و پايداري مردان و زناني بود كه با تمام مشكلاتي كه از سوي ضد انقلاب داخلي بر آنان وارد مي شد به وفاداري خود به نظام، امام (ره)، ملت و كشور تاكيد كرده و در اين راه حماسه آفريدند.

امروز در دنيا شاهد بروز پديده اي شوم و شيطاني به نام تروريسم هستيم که با شگردهاي مختلف در كشورهاي آشوب زده منطقه از سلاح هاي شيميايي استفاده كرده و مسلمانان را به خاك و خون مي كشند، استفاده حاكمان دست نشانده از اينگونه سلاح ها به ويژه توسط شورشيان سوريه عليه مردم آن كشور و سلاح هاي فسفري توسط رژيم صهيونيستي عليه نيروهاي حزب الله و مسلمانان غزه نمونه هاي كوچكي از اين جنايات است كه با سكوت بين المللي روبه رو شده است.

یاد و خاطره رشادت، مقاومت و مظلومیت ۱۱۶ شهید و بیش از پنج هزار مصدوم این جنایت هولناک غیرانسانی را گرامی داشته وآرزوی نابودی کامل سلاحهای شیمیایی ومیکروبی در جهان را داریم.بدون تردید در این راستا همواره ملت شریف وسرافراز ایران وبه ویژه هموطنان عزیزمان در سردشت بزرگوار نه تنها ذره ای از اراده وایمانشان کم نشد بلکه پیشتر از بیش آماده حضور در همه صحنه های مقاومت، ایستادگی ، ایثار وفداکاری در راستای مقابله با دشمنان ودفاع از مرزهای کشور شده،با ياري خداوند متعال، هدايت و رهبري ولي امر مسلمبن و پشتوانه مردم قهرمان ايران هرگز اجازه نخواهيم داد كه بار ديگر حوادثي مانند هشتم تير سردشت تكرار شود و تلخي جنايات دشمن را قبل از هرگونه اثري به خودشان برمي گردانيم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر