۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۵۹۰۰
صدها نفر از فعالان آمریکایی که علیه سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور تظاهرات کرده بودند، یکی از ساختمان های وابسته به سنا را تصرف کردند و پلیس 575 نفر را دستگیر کرد.
معترضان که اغلب آنها زن بودند، در ساختمان «هارت» سنادر واشنگتن تحصن کردند. معترضان شعار های 'با صدای بلند بگویید'، 'شفاف بگویید'، 'مهاجران به اینجا خوش آمدند'سر دادند.
این تظاهرات با عنوان «زنان سرپیچی می کنند» برگزار شد.
«مازی هیرونو»، «کریستن جیلیبراند»، «جف مرکلی»، «تامی داورث» و «پرامیلا جایاپال» که هرپنج نفرسناتورهای دموکرات و از مخالفان سیاست های مهاجرتی ترامپ هستند، با معترضان وارد گفت وگو شدند. 
معترضان پیش از آنکه راهی ساختمان سنا شوند، به «خیابان پنسیلوانیا» رفتند و مقابل هتل بین المللی ترامپ توقف کرده و شعار دادند: شرم، شرم، شرم.
جنبش «راهپیمایی زنان» که سال 2017 و همزمان با تحلیف ریاست جمهوری ترامپ شکل گرفت، از معترضان خواسته بود که به اعتراضات خود ادامه داده و از دستگیر شدن نهراسند.
سی.ان.ان گزارش داد که پلیس حدود چهل نفر از معترضان را دستگیر کرد.
قرار است روز شنبه اعتراضات گسترده ای در واشنگتن و سایر شهرهای آمریکا برگزار شود.
مقام های امنیتی و مرزی آمریکا طی هفته های گذشته بیش از دو هزار نفر از کودکانی را که به همراه والدین خود به طور غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، از خانواده هایشان جدا کرده اند. این کودکان اغلب در بازداشتگاه ها نگهداری می شوند.
سیاست های مهاجرتی ترامپ با اعتراض های شدیدی مواجه شد. وی در نهایت با صدور یک فرمان اجرایی اعلام کرد که این کودکان می توانند با خانواده هایشان بمانند.
بسیاری از کودکان جداشده هنوز نزد خانواده هایشان بازنگشته اند. این مهاجران اغلب اهل کشورهای السالوادور، گواتمالا و دیگر کشورهای آمریکایی لاتین هستند که از خشونت های داخلی و خانگی می گریزند.
ترامپ از زمان روی کار آمدن سیاست های سختگیرانه ای در برابر مهاجران اتخاذ کرده و در پی مقابله با ورود مهاجران به آمریکاست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر