۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۳۵۷۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر مطرح کرد:
حجت الاسلام سروستانی، توجه به فضای مجازی در زندگی کنونی و عصر فعلی را ضروری دانست و گفت: ورود به فضای مجازی نیاز است و باید با هوشیاری و با داشتن برنامه مدون به صورت پدافندی و آفندی در این عرصه عمل کنیم، چراکه هرجا ما سنگر را رها کنیم، بلافاصله دشمن آن را می بندد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی  با گرامیداشت سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: خوشبختانه نظام اسلامی با تدابیر حکیمانه امام(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری دستاوردهای خوب و ارزشمندی داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: سیاست های نظام بر اساس تعالیم الهی نهادینه شده و اصل انقلاب نیز شجره طیبه ای است که شاخه های میمونی را در دل خود به وجود آورده و یکی از این شاخه ها، راه اندازی نهادهای انقلابی در جهت پاسداری از انقلاب اسلامی بود و سازمان تبلیغات اسلامی از بدو تاسیس منشأ خدمات بسیار خوبی بود که در اواخر دهه 60 این سازمان بنا به ضرورت تاسیس شد و رسالت آن حضور در جبهه های حق علیه باطل است.

وی بیان داشت: پس از خاتمه جنگ تحمیلی، رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در سنگرهای دیگری رقم خورد و آن گسترش فرهنگ دینی بود که در طول عمر انقلاب شاهد خدمت رسانی خوبی از این نهاد انقلابی بودیم و یکی از اساسی ترین محورها تبلیغ دین شد که توسط شبکه ارزشمند دینی با اعزام مبلغان به سراسر نقاط کشور این کار صورت می گرفت.

حجت الاسلام سروستانی، تعداد روحانیون و مبلغان مستقر در استان را 110 نفر عنوان کرد و گفت: در راستای گسترش و آموزش احکام دینی، روحانیون به مناطق فاقد مبلغ استان اعزام و در این مناطق برای انجام فعالیت های دینی و قرآنی مستقر می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، واگذاری کار به مردم و حذف تصدی گری را سیاست سازمان تبلیغات اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از این فعالیت ها تاسیس 300 مرکز قرآنی در شهرها و روستاهای استان و برگزاری دوره های مختلف آموزش قرآن است.

وی، تشکیل هیئت های مذهبی، ایجاد کانون مداحان و تعامل مناسب با دستگاه های اجرایی را جزو راهبردهای سازمان تبلیغات عنوان کرد و گفت: با همدلی می توان در جهت تحکیم مبانی دینی تلاش کرد.

حجت الاسلام سروستانی، توجه به فضای مجازی در زندگی کنونی و عصر فعلی را ضروری دانست و ابراز داشت: ورود به فضای مجازی نیاز است و باید با هوشیاری و با داشتن برنامه مدون به صورت پدافندی و آفندی در این عرصه عمل کنیم، چراکه هرجا ما سنگر را رها کنیم، بلافاصله دشمن آن را می بندد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: امروز فضای مجازی به دهکده ای تبدیل شده که هیچ مرزی ندارد و زمانی که شرایط چنین باشد، اولین گام صحیح، فرهنگ سازی حضور و استفاده از این فضا است؛ برداشت جامعه امروز ما از فضای مجازی احساساتی می باشد و نیز است جامعه را با این عرصه آشنا کنیم.

وی، رصد فعالیت دشمن را دومین اقدام دانست و گفت: باید رصد کرد که دشمن چگونه کار خود را در این فضا پیش می برد و چه اندازه اعتبار هزینه می کند، پس از آن می توان با تولید محتوا به عنوان یک مسأله حائز اهمیت در این عرصه ورود کرد.

حجت الاسلام سروستانی بیان داشت: سازمان تبلیغات با ورود به عرصه فضای مجازی توانسته کارگروه هایی را بدین منظور سازماندهی کند و نیز با راه اندازی موسسه تبیان و سایت آن در تولید محتوا نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام سروستانی از احداث خانه های عالم در استان خبر داد و گفت: تا کنون 150 خانه عالم ساخته شده و اکثر آنها به بهره برداری رسیده است و کمتر از 10 درصد آنها در حال تکمیل می باشد؛ همچنین فعالیت سه دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان از دیگر اقدامات این سازمان است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر