۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۳۵۵۳۲
حوزه پدافند غیرعامل یک رسالت آموزشی دارد و مبنای آموزش پدافند غیرعامل انجمن علمی می باشد و توجه به حوزه های آموزشی از رسالت ما می باشد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، استانداری گیلان نشست هم اندیشی و همکاری با حضور امیر محمد پور،سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل و فریبرز جمالزاد  فلاح رئیس جهاد دانشگاهی گیلان و سایر اعضای دو مجموعه حول پیرامون گسترش علمی و اموزشی در حوزه پدافند غیرعاملی به گفتگو پرداختند.
هدف پدافند غیرعامل در جهت کاهش آسیب پذیری،افزایش بازدارندگی،تداوم فعالیت های ضروری و ارتقای پایداری ملی است


 دبیر شورای پدافند گیلان با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک رسالت آموزشی دارد اظهار داشت:


حوزه پدافند غیرعامل یک رسالت آموزشی دارد و مبنای آموزش پدافند غیرعامل انجمن علمی می باشد و توجه به حوزه های آموزشی از رسالت ما می باشد.


 محمدپور همچنین با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی به عنوان حلقه واسط بین علم و عمل و پل میان دانشگاه و بخش‌های خدماتی، صنعتی و ... ،حوزه فعالیت این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی را دارای ویژگی‌های مشترکی از ماموریت‌گرایی، انقلابی بودن نهاد با رویکرد جهادی، دانش بنیان بودن، انعطاف در ساختار، چابکی ساختار. وی با مقایسه هدف تشکیل جهاد دانشگاهی با عنوان گسترش تحقیقات و توسعه امور فرهنگی و بکارگیری نتایج پژوهش‌ها برای نفیسه خوداتکایی و هدف پدافند غیرعامل با عنوان اقدام در جهت کاهش آسیب‌پذیری، افزایش بازدارندگی، تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقای پایداری ملی گفت؛اهداف مذکور به نوعی تکمیل کننده‌ی یکدیگر بوده و نمایانگر انطباق بخشی از وظایف اداره‌کل پدافند غیرعامل به عنوان نهادی حاکمیتی و فرا قوه‌ای با بخشی از وظایف جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی می‌باشد.


وی افزود : ماموریت ما آن است تا از طریق هم‌دلی، هم‌فکری، مدیریت هوشمندانه و مدبرانه و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌ها‌، سازمان‌ها و نهادها به گونه‌ای عمل کنیم تا اهداف فوق برآورده شود.


دبیر شورای پدافند غیرعامل استان در خصوص برگزاری همایش ها ادامه داد:


همایش های ملی و مشترک از خواسته های اداره کل پدافند غیرعامل استانداری است؛در دوره های گذشته همایش خزر با همکاری دانشگاه گیلان برگزار شد و در آینده با همکاری دانشگاه جامع علمی و کاربردی همایش مردم محور آستارا را پیش رو داریم.


 محمد پور همچنین با اشاره به بستر قرارگاه زیستی و سایر قرارگاه های دیگر اذعان داشت:


وجود قرارگاه زیستی و همچنین قرارگاه سایبری در خطه شمال از قرارگاه های فوق العاده قوی ما محسوب می شود و بهترین فرصت در جهت سرمایه گذاری را دارد،اما باید با توجه به بسترهای لازم امنیت برای بستر این گونه قرارگاه ها را فراهم آوریم.


 همچنین در انتهای این نشست به موضوعات مشترک در حوزه های پدافند غیرعامل در راستای آموزش و پژوهش و فعالیت های مشترک پرداخته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر