۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۳۵۳۲۹
اولین جلسه کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در سال جاری با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و به ریاست مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، اولین جلسه کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در سال جاری با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و به ریاست مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از تشکیل اولین جلسه کارگروه در سال جاری گفتند: تشکیل جلسات کارگروه بیشتر با هدف تبیین چالش‌ها و پیگیری و بررسی مصوبات جلسات گذشته می‌باشد. ایشان افزودند دستگاه‌های اجرایی استان بایستی اجرای مصوبات جلسات را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت عدم اجرا، در جلسات بعدی دلایل عدم امکان اجرای آن را مورد بحث و بررسی قرار دهند. علیرضا کریمی با اشاره به شرح وظایف کارگروه انرژی و آب بیان کردند: بایستی در زمینه شفاف‌سازی دستورالعمل‌های اجرایی اقدام عاجل از سمت کارگروه و ریاست آن صورت پذیرد زیرا عدم شفاف‌سازی باعث خواهد شد هم‌افزایی دستگاه‌ها و ادارات که مورد تاکید دولت می‌باشد، اتفاق نیفتد. مدیرکل پدافند غیرعامل استان ضمن تأکید بر حضور شخص مدیران در این جلسات، از تک تک اعضای کارگروه درخواست داشتند تا با احصاء تهدیدات و پیش‌بینی راهکارهای مناسب در دستگاه‌های خود باعث شوند تا اثربخشی جلسات بیش از پیش باشد.

جلسه کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی برگزار شد

در ادامه جلسه دکتر میلانی ، ریاست کارگروه، با اشاره به احتمال قطعی برق در تابستان امسال از دستگاه‌‌های اجرایی و ادارات خواستار اتخاذ تدابیر و اطلاع‌رسانی عمومی در این زمینه شدند. ایشان همچنین از تخصیص اعتبار پنج میلیارد تومان به عنوان پاداش به مشترکینی که در پیک بار شبکه با اداره برق همکاری می‌نمایند خبر دادند. میلانی در ادامه افزودند که هر ساله 6 درصد افزایش مصرف میزان برق در کشور را شاهدیم و با این وجود در سال گذشته آذربایجان شرقی شاهد کمترین خاموشی در سطح کشور بود. ایشان با اعلام اینکه در چند روز اخیر شبکه برق کشور با اتصال به شبکه برق کشور جمهوری آذربایجان، سالیانه 150 مگاوات انرژی برق از این کشور وارد خواهد کرد افزود: پیک بار امسال در ساعات دیگری از شبانه‌روز اتفاق خواهد افتاد و عمده مشکل قطعی برق در ساعات 12 تا 18 عصر خواهد بود. ایشان در انتها از تدوین جزوه‌ای در حوزه برق برای ارائه در ادارات و دستگاه‌های اجرایی خبر دادند.

در ادامه مهندس کاظمی،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در خصوص تأمین بیست درصد برق مصرفی ادارات از انرژی‌های تجدیدپذیر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به میزان ده درصد، از ادارات دولتی درخواست کردند تا در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند. در ادامه جلسه نیز هر یک از اعضای کارگروه به بیان نکته نظرات خود پرداختند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر