۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۰۳
رئیس منابع طبیعی دیر:
بوشهر - رئیس منابع طبیعی شهرستان دیر از تداوم بیابان‌زدایی در بردخون خبر داد و گفت: نمایندگی منابع طبیعی در بخش بردخون راه اندازی می شود.

به گزارش پایداری ملی، خلیل دوراهکی صبح چهارشنبه در جمع مسئولان بخش بردخون اظهار داشت: منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار کشور، متعادل کننده اکوسیستم و پشتوانه بخش کشاورزی، دارای ارزش‌های تجاری و غیرتجاری فراوانی است.

عملیات جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی در بردخون با قوت ادامه می‌یابد

وی افزود: نقش منابع طبیعی در کنترل هرز آب‌های سطحی،  تغذیه سفره های آب زیر زمینی، حفظ و تولید خاک، تولید اکسیژن، پالایش گازهای سمی، تأمین غذا و پروتئین، تولید مواد دارویی و صنعتی، پناهگاه حیات وحش، تولید علوفه و چوب بر کسی پوشیده نیست.

دوراهکی با تأکید بر جایگاه مهم منابع طبیعی، گفت: فرهنگ منابع طبیعی در بین مردم نهادینه شود زیرا شعار جنگل ها و مراتع مشارکت با مردم است و دولت بدون مردم در حفظ، توسعه و احیاء منابع طبیعی موفق نیست و هدف اساسی منابع طبیعی تعامل با مردم بوده و تاکنون تخریب منزل مسکونی و باغ در شهرستان نداشته ایم و ضمن خدمت رسانی به مردم، برای واگذاری زمین به آنان همکاری کرده ایم.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دیر با بیان اینکه بیشترین حجم فعالیت های منابع طبیعی شهرستان در بخش بردخون قرار دارد، اضافه کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی در بخش راه اندازی شده و امیدواریم که به زودی نمایندگی منابع طبیعی در بخش بردخون راه اندازی شود تا خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

وی با اشاره به استقرار نهالستان از ۸۴ تاکنون در بردخون، ادامه داد: بردخون از بخش های حساس در زمینه منابع طبیعی و دارای یکی از کمپ های فعال است و توجه به آبخیزداری آن در  برنامه منابع طبیعی قرار دارد که احداث سد دره زندان، عملیات جنگل کاری و بیابان زدایی همچون گذشته با قوت ادامه پیدا می کند.

مجید حیدری نماینده دهیاران بخش بردخون نیز با بیان اینکه انتظار است مسئولان برای گسترش اشتغال در منطقه تلاش بیشتری کنند، گفت: هفت میلیارد ریال برای جاده بین مزارع در بخش ابلاغ شده اما محل اجرای آن با نیاز منطقه و کشاورزان منطبق نیست زیرا بر اساس پدافند غیرعامل و نیاز مردم ضرورت اجرا در جاده شهنیا تا آبکش بیشتر احساس می شود.

علی بردستانی دهیار روستای سجادیه نیز با اشاره به ضرورت عدم واگذاری زمین کنار نهالستان و درخواست احداث خانه عالم و تسریع طرح هادی روستا، گفت: برخی از چاه های بدون پروانه درخواست صدور مجوز برای احداث گلخانه دارند اما همکاری صورت نمی گیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز با بیان اینکه برخی نسبت به اندیشه حضرت امام راحل(ره) شبهاتی ایجاد می کنند، خواستار توجه به این موضوع شد و افزود: جلسات همراه با تصمیمات امیدوارکننده و نتایج ثمربخش تشکیل شود.

مجید دریایی ضرورت اجرای طرح توسعه تلفن ثابت در شهر بردخون را یادآور شد و افزود: همه به بحران آب آگاهی دارند اما برخی اقدام به اسراف آب می کنند و گزارش شده که پس از انتقال برق از ایستگاه شهنیاء به پرورش میگوی دشتی، شاهد فروش آب شبکه به خارج از بخش بردخون هستیم.

حسن بدیعی نیز با رد هرگونه فروش آب و تأکید بر تأمین آب شهروندان، گفت: آب با تانکر به روستاهای بدون شبکه آبرسانی و پاسگاه های نظامی و انتظامی مستقر در منطقه منتقل می شود و هیچگونه خلافی در این زمینه صورت نگرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر