۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۳۴۶۱
یک فعال بازار لپ‌تاپ و نوت‌بوک گفت‌: این بازار در زمان تحریم با دو مشکل بسته شدن خرید اعتباری و حواله‌ ارزی مواجه بود و تا زمانی که تحریم بانکی لغو نشود، شرایط مانند زمان تحریم خواهد بود.

  محمد حسن محمدی درباره وعده لغو تحریم‌های فناوری از 9 خرداد، اظهار داشت: در زمان تحریم فناوری خلأیی در زمینه تأمین جنس در بازار فناوری اطلاعات ایران وجود نداشت؛ هیچ‌گاه در بازار IT معطل جنس نبودیم و از همه برندها در بازار وجود داشت.

وی گفت: در زمان تحریم و اکنون شرکت‌ها حاضر نیستند بازار بکر ایران را از دست دهند.

این فعال در بازار لپ‌تاپ، نوت‌بوک و تبلت افزود: اما بازار IT در زمان تحریم با دو مشکل حواله‌ و بسته شدن خریدهای اعتباری درگیر بود.

وی توضیح داد: در زمان خرید اعتباری، بانک‌ها برای شرکت‌ها LC باز می‌کردند و خرید اعتباری انجام می‌شد اما با بسته شدن خرید‌های اعتباری، شرکت‌ها مجبور به پرداخت نقدی شدند.

محمدی اضافه کرد: دومین مشکل در زمان تحریم این بود که نمی‌توانستیم در حواله‌های ارزی از طریق بانک عمل کنیم و باید کار از طریق صرافی‌ها انجام می‌شد که این مسیر مشکلات خاص خود از جمله بسیاری از کلاه برداری‌ها را به دنبال داشت.

این واردکننده رسمی لپ‌تاپ، نوت‌بوک و تبلت افزود: در گذشته که اسم تحریم بود، جنس را به ما می‌فروختند و اکنون که اسم تحریم را برداشته‌اند باز هم جنس را به ما می‌فروشند.

محمدی ادامه داد: در این میان روند تسویه تغییر نکرده است؛ زیرا تحریم‌های بانک‌ها برداشته نشده و در پرداخت همان روال قبل را داریم؛ یعنی هر دو مشکل بسته شدن خرید اعتباری و حواله‌های ارزی پابرجاست؛ در نتیجه عملاً اتفاق خاصی نیفتاده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر