۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۴۴۰۹
به گزارش پایداری ملی: خطیب موقت نماز موقت تهران گفت: بیگانگان همه «سر ته یک کرباس هستند»، اتحادیه اروپا هم در بدعهدی چیزی از آمریکا کم ندارد، این افراد مگر قرار نبود در ایران به کار تجاری بپردازند پس چرا تا به امروز قراردادهای هواپیمایی ما را لغو کردند.

به گزارش پایداری ملی، سید احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز جمعه(21اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های اول(سیاسی) نماز جمعه با اشاره به اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند « به سراغ مرگ بروید»، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) نیز در خصوص مرگ می‌فرمایند« همانطور که در تشییع پیکر دیگران حضور میابد یادتان باشد که روزی هم شما باید تشییع شود زیرا یان برفی است که بروی دوش هم خواهد نشست».

وی با اشاره به ترامپ و خروج آن از برجام تاکید کرد: این موضوع عبرت‌هایی را است که باید آنها را برای آینده در نظر گرفت، اولین عبرت این است که بدانیم به دشمن نباید هیچگاه اعتماد کرد زیرا این افراد اخلاق ندارند و هیچگاه قرارداد و خویشاوندی را رعایت نمی‌کنند، این اتفاق نشان داد بیگانگان قابل اعتماد نیستند و دیگر در آینده این اتفاق مجدد نباید رخ دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: عبرت دوم این است که بیگانگان همه «سر ته یک کرباس هستند»، اتحادیه اروپا هم در بدعهدی چیزی از آمریکا کم ندارد، این افراد مگر قرار نبود در ایران به کار تجاری بپردازند پس چرا تا به امروز قراردادهای هواپیمایی ما را لغو کردند و حضوری هم نداشتند، بدانید در این برجام چیزی برای مذاکرات موشکی نبود پس چرا سعی کردند برجام به این سمت بکشانند.

آیت‌الله خاتمی افزود: عبرت دیگر این است که این برجام نه تنها گره باز نمی‌کند بلکه گره هم ایجاد می‌کند، این بیگانگان سختی ما را می‌خواهند و به دنبال این هستند که ما در سختی همیشه درگیر باشیم، برخی از افراد حل مشکلات ما در برجام صرف و ارتباط با بیگانگان می‌دانستند در حالی که این افراد مجددا به ما پشت کردند.

وی بیان کرد: موفقیت ما به گفته برخی در ارتباط با آمریکا یا به تعبیری با کدخدا نیست بلکه موفقیت در ارتباط با خدا است، مردم ما با رهبر دوراندیشی که دارند همه مشکلات را پست سر می‌گذارند، به گفته رهبری در خطاب به مسئولین «عزت و اقتدار مردم ایران باید حفظ شود»، ترامپ در رسانه‌ها و سخنان خود ده‌ها دروغ به ایران بست، پاسخ این اراجیف تنها یک جمله است که بزرگ این کشور فرمودند «ترامپ شما غلط می‌کنید».

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا همیشه به دنبال براندازی ایران بوده است، گفت: بعد از 8سال جنگ تحمیلی به سراغ تحریم اقتصادی ایران رفتند که به گفته خودشان سنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی را برای ما وضع کردند، در پایان هم به سراغ جنگ روانی رفتند و سعی کردند مردم را ناامید کنند، اما به گفته رهبری «این مردم آینده روشنی خواهند داشت و دایره مقاومت را در جهان خواهیم گشود».

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: دشمنان ما ایران ضعیف می‌خواهند، در واقع ایرانی می‌خواهند که در زمان شاه و برخی کشورهای منطقه امروز شاهد آن هستیم، ترامپ بیش از اینکه ار انرژی هسته‌ای ما نارحت باشد از اقتدار ما ناراحت است، در عرصه‌های جنگی سیاست ما بازدارندگی است، این دشمن اگر دیوانگی کند تلاویب و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.

وی ابراز داشت: این حادثه بصریت ما را بار دیگر بالا می‌برد، این مذاکره باعث شد که خوشبین‌ترین مردم هم به بدعهد بودن آمریکا پی ببرند، آقای ترامپ روزهای گذشته گفته بود که مرگ بر آمریکا در ایران کم شده است اما امروز اینجا تهران در قلب پایتخت مردم با شکوه «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: اردوگاه حامیان ترامپ در منطقه اسرائیل، بحرین، عربستان و امارات متحده عربی بدانند که شما ننگینی برای خود ثبت کردید که همراه با رژیم صهیونیستی شدید و این آمریکا و اسرائیل علاوه بر ثروت شما عزت شما را هم زیر پا خواهند گذاشت، با یان وجود به شما هشدار می‌دهیم اگر اتفاقی در منطقه بیاتفتد شما پیش مرگ آمریکا خواهید بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انسجام داخلی در این شرایط خیلی مهم است، تصریح کر: جدای از اختلافات باید وحدت را در پیش بگیریم، منافع شخصی و حزبی باید کنار برود و همه زیرپرچم ولی‌فقیه به جلو برویم، اگر صحبت رهبری را گوش کنیم موفق خواهیم بود و اگر گوش ندهیم شکست خواهیم خورد، مذاکره کننده‌های ما با تمام دلسوزی و با تلاش روز افزون جلو رفتند ولی رهبری تاکید کردند که از این طرف‌های خارجی تعهد کتبی بگیرید ولی گرفته نشد و امروز شاهداین اتفاقات هستیم.

وی بیان کرد: حزب‌الله و جریان 8مارس پیروزی مقاومت بود و این اتفاق ماتم رژیم جلاد عربستان را داشت، امروز این حادثه جایگاه مردمی جریان مقاومت را تثبیت کرد و این پیروزی را به مردم لبنان و سید حسن نصرالله و رییس جمهور و رییس مجلس لبنان تبریک می‌گوییم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خطبه‌های اول گفت: پاسخ سوریه به رژیم اسرائیلی در مقابل حرکت‌های ایزه‌ای این رژیم را تبریک می‌گوییم و شهرهای اسرائیل از این طریق به شهرهای ارواح تبدیل شده است.

 

فضای مجازی را در ماه رمضان به معنویت آغشته کنیم/صدا و سیما در برنامه‌های خود خداوند را محور قرار دهد

آیت‌الله خاتمی در خطبه دوم(عبادی) نماز جمعه با اشاره به سخنان امام علی(ع) در خطبه 153 نهج‌البلاغه اظهار داشت: امیرالمونین در این خطبه می‌فرمایند«در قیامت اهل غفلت پشیمان خواهند بود و پشیمانی که دیگر سودی ندارد»، امروز هرکسی پشیمانی شود فایده دارد اما در قیامت دیگر این پشیمانی سودی ندارد، از سرمایه عمر خود استفاده کنید زیرا این سرمایه ابدیت شما است.

وی ادامه داد: مومنین باید مراقب باشند که سرمایه خود که عمر است تباه نکنند، در قرآن تنها راه از بین نرفتن سرمایه عمر تقوا است و اگر این انس با خدا کم شود سرمایه خود را می‌بازید، در قرآن در یک آیه دوبار دوعوت به تقوا آمده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیکی ماه رمضان گفت: ماه رمضان سکوی بازیابی خویش است، ما در این ماه باید از روزه عام به سوی روزه خاص برویم، ماه رمضان نباید با روزهای دیگر ما فرق داشته باشد و زبان هرچه می‌خواهد نگوید و هرچیزی چشم می‌خواهد نبیند، همانظور که در ماه رمضان تشنه و گشنه هستیم گناه هم نباید بکنیم و این یک سپر در مقابل گناه است.

آیت‌الله خاتمی ابراز داشت: در ماه رمضان در دل ما فقط خداوند باید وجود داشته باشد، روزه دل از روزه شکم خیلی بیشتر تاثیر دارد، یک ماه این پایتخت یعنی قلب جای خدا باشد، در ماه رمضان رسانه‌ها و فضاهای مجازی نیز موظف هستند فضای معنوی را حفظ کنند و این فضا را آلوده به دعوایی نکنند که مردم را از معنویت دور کند.

وی افزود: از صدا و سیما هم انتظار داریم علاوه بر تقویت برنامه‌های مذهبی حتی در فیلم‌ها و سریال‌های رمضانی به عنصر معنویت دقت کنند، در واقع خروجی این فیلم این باشد که مخاطب دلش به سوی خداوند برود، سفره ماه رمضان سفره محرومین باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: عمران مساجد نیز در این ماه خیلی مهم است، کسانی که دین دارند مسجد را از منظر ظاهری و باطنی آباد می‌کنند، در این ماه عالمان دینی باید دعوت بشوند تا سوالات مربوط به شبهات توسط علما پاسخ داده شود، زیرا جوانان ما در بسیاری از مسائل دچار شبه شده‌اند که این امری خطرناک است و باید این عزیزان را آگاه کرد.









گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر