۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۴۳۵۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد :
علی محمد احمدی:باید در موقع بروز حادثه و بحران به فکر چاره باشیم بلکه ضروری است با در نظر گرفتن پدافند غیر عامل پیش از وقوع حوادث ضمن پیش بینی راه های خروج از بحران در خصوص موارد مختلف چاره اندیشی کنیم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،استاندار در برنامه نگاه روزشبکه دنا با بیانکاهش خسارات دربحران نیازمند آموزش پدافند غیرعامل اینکه آموزش مهارت‌های پیش، حین و پس از وقوع حوادث و زلزله به عموم مردم نیاز ضروری است گفت:یکی از روش های پیشگیری از خسارات بیشتر در مواقع بروز حوادث نظیر زمین لرزه، آموزش صحیح و فراگیر مردم و فعال نمودن آنان در این راستا است.
علی محمد احمدی افزود:لزوم آموزش سوانح طبیعی و شیوه های مختلف مقابله با آنها با توجه به مخاطبان مختلف و نیز نقش اطلاع رسانی و پیش آگاهی های به هنگام و مناسب در جهت کاهش خسارات ناشی از سوانح موضوع اصلی در مواقع بحران است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عواملی که موجب ضایعات فراوان هنگام بروز حوادثی نظیر زمین لرزه می شود نداشتن اطلاعات کافی در مورد سوانح طبیعی است اضافه کرد: بیش از ۹۹ درصد مصدومیتها زلزله بامداد دوشنبه در یاسوج به دلیل ریزش ساختمان،سقوط و یا برخود اجسام به افراد نبود بلکه تعجیل در خروج، نا آگاهی در پناهگیری اصولی در منزل  و ترس موجب مصدومیت آنان شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یاد آور شد:بازگشت به شرایط عادی زمانی تحقق می یابد که مردم شناخت کافی و آگاهی لازم نسبت به مسائل امدادی داشته باشند.
علی محمد احمدی با بیان اینکه واکنش به بحران در کل کشور با نوع بحران متناسب نیست ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز که به لحاظ زیر ساختی و امکانات در برخی زمینه ها بسیار ضعیف است این موضوع نمود بیشتری دارد که نیاز است به همه لحاظ تلاش کنیم و خود را برای مواقع بحران آماده کنیم.
احمدی به نیاز استان به بیمارستان سیار و صحرایی و سوله بزرگ درمانی اشاره کرد و گفت:در بازدیدی که از مراکز درمانی و بیمارستانی در یاسوج داشتم تاکید و مقرر شد بیمارستان 40 تختخوابی سیار با امکانات به روز مهیا شود تا در مواقع بحران بتوانیم به مصدومان به خوبی خدمات رسانی کنیم.
وی افزود:درکنار بیمارستان سیار باید یک تیم زبده و مجرب شامل پزشک،دارو،تجهیزات مناسب و امکانات مورد نیاز نیز وجود داشته باشد.
 احمدی با وعده افتتاح پل سوم بشار تا یکماه آینده و با بیان اینکه این طرح 99درصد پیشرفت کاری و پل چهارم هم با پیشرفت کاری مناسب در حال اجرا است گفت:به صورت مکرر،مدام و شبانه روز از طرح های در دست اجرا و مهم استان به ویژه پل سوم بشار که در پدافند غیر عامل این شهر نقش به سزایی دارد بازدید دارم و این طرح از اولویت های کاری استان است.
استاندار اضافه کرد:نباد در موقع بروز حادثه و بحران به فکر چاره باشیم بلکه ضروری است با در نظر گرفتن پدافند غیر عامل پیش از وقوع حوادث ضمن پیش بینی راه های خروج از بحران در خصوص موارد مختلف چاره اندیشی کنیم.
احمدی وقوع حادثه زلزله در بویراحمد و دنا را تلنگری به مسئولان استان عنوان کرد و گفت:به مردم قول میدهم تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث اینچنینی از جمله حمام و سرویس بهداشتی از پیش اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان ۲ شب گذشته برای آرامش بیشتر در پارک‌ها اسکان یافتند گفت: باید برای تجهیز این مکان‌ها به سرویس‌های بهداشتی چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به اینکه خسارت زلزله ۱۲ اردیبهشت امسال بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد اولیه شده است ادامه داد: خسارت‌های هر دو زلزله جمع بندی، کارشناسی و به وزارت کشور تحویل داده می‌شود.
احمدی افزود: مسئولان پیگیر مشکلات مردم مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و پس از روند قانونی برای پرداخت تسهیلات بلاعوض و بلند مدت به ویژه در نوسازی واحد‌های مسکونی تصمیم گیری می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: خسارت‌های زلزله‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد در سه بخش واحد‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری و زیرساخت‌های زندگی مردم شناسایی شده است.
وی از تلاش نیرو‌های خدمات رسان و ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در زلزله‌های اخیر این استان قدردانی کرد.
پنج زمین لرزه به قدرت ۲.۵ تا ۵.۲ ریشتر از صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا بامداد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت امسال شهر‌های یاسوج، سی سخت و چیتاب کهگیلویه و بویراحمد و کُمه استان اصفهان را لرزانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر