۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۴۷
لرستان؛
جلسه شوراي پدافند غيرعامل با حضور خجسته پور معاون محترم سياسي، امنيتي و اجتماعي استان، سيف مدير كل پدافند غيرعامل، مديران دستگاه هاي اجرايي و نمايندگان معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه تربيت مدرس در سالن اجتماعات استانداري با موضوع هماهنگي جهت شروع مراحل اجرايي طرح جامع پدافند غيرعامل لرستان برگزار گرديد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در اين جلسه خجسته پور هر اقدام عملي در سازمان و دستگاه اجرايي را كه بر اساس بنيانهاي  علمي باشد را مثبت و اثر گذار خواندند. در همين راستا ايشان طرح جامع پدافند غيرعامل را يك برنامه منسجم براي ارتباط بيشتر دستگاه هاي اجرايي استان در جهت مواجهه با تهديدات و خطرات دانستند و بر همين اساس همكاري دستگاه هاي اجرايي را در ارايه اطلاعات ضروري برشمردند.

همچنين ايشان با اشاره به مصوبات پي در پي جلسات شوراي پدافند غير عامل در خصوص انجام  تست نفوذ دستگاه هاي اجرايي خواستار پيشرفت هر چه بهتر اين طرح شدند و لازمه توسعه كار را اعتماد دستگاه هاي مربوطه به اجراي تست نفوذ و عملكرد مركز آپاي استان دانستند.

برگزاري اولين جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان در سال 97

در ادامه جلسه سيف با توجه به وجود تهديدات متنوع شناسايي شده و يا مجهول موجود در استان پايش هاي لازم در اين خصوص را لازم دانستند و بيان كردند كه با توجه به تغيير ساختاري اين تهديدات بايد به دنبال راهكارهايي براي مقابله با آنها باشيم.ايشان از جمله راهكارهاي موثر در اين زمينه را اجرايي شدن هر چه سريعتر طرح جامع پدافند غيرعامل استان دانستند و خاطر نشان كردند كه لازمه پيشبرد اين طرح همكاري و هماهنگي دستگاههاي اجرايي استان مي باشد.

همچنين ايشان پايش زير ساخت هاي استان و شناسايي تهديدات هر زير ساخت، رفع ابهامات سطح بندي هاي زير ساخت هاي هر دستگاه اجرايي را از مزاياي اين طرح جامع دانستند.

در پايان نيز معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه تربيت مدرس به بيان اجمالي فاز هاي عملياتي طرح جامع پدافند غيرعامل استان پرداختند و از اهداف اين  طرح را كاهش آسيب پذيري و تاب آوري استان در برابر تهديدات احتمالي برشمردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر