۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۳۴۲۸۷
شمخانی:
دبیر شورای عالی امنیت ملی: موفقیت یا شکست برجام به عنوان توافقی سیاسی و امنیتی که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، آزمونی تاریخی برای ارزیابی اثرگذاری منطق گفت و گو به جای منازعه و همچنین میزان کارآیی نهادهای بین المللی برای حل و فصل مسالمت آمیز چالش های گوناگون در جهان است.

به گزارش پایداری ملی، امیر دریابان علی شمخانی در نشست فصلی فرماندهان، روسا و معاونان ناجا با تقدیر و تشکر از اقدامات و عملکرد آحاد فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی، اظهارداشت: پلیس در ماموریت های سال 96، کارنامه قبولی و قابل دفاعی دارد.

وی با بیان اینکه ناجا از مهمترین نهادهای کشور و حائز شأن اجتماعی و امنیتی است، افزود: عملکرد نیروی انتظامی توأم با خویشتنداری و رأفت است و پلیس جایگاه اجتماعی بسیار خوبی در بین مردم دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملاک عمل ناجا از دریچه آستانه تحمل بالا، خویشتن داری، رأفت و اقتدار است، تاکید کرد: البته خویشتنداری و رأفت ناجا نباید بهانه ای برای هجمه علیه پلیس باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مردم هجمه علیه پلیس را تحمل نمی کنند و قطعاٌ تسلیم فضاسازی های روانی و دروغین علیه نیروی انتظامی نخواهیم شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی از نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور یاد کرد و گفت: این نهاد دارای شئون مختلف انتظامی، امنیتی، اجتماعی و دارای کارکردهای راهبردی و تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان سازمانی که بیشترین ارتباط را با لایه های اجتماعی داراست، گفت: ناجا به عنوان سازمانی انتظامی – اجتماعی و علیرغم پیچیدگی های ماموریتی توانسته است با بکارگیری هوشمندانه فناوری های نوین ضمن افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات، موضوع نظارت بر عملکرد خود را نیز ساختارمند نموده و در این حوزه در کشور پیشتاز باشد.

امیر دریابان شمخانی، با مقایسه نقش و جایگاه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با سازمان های مشابه در دنیا، خاطرنشان کرد: ماهیت مردمی،خویشتنداری و رأفت توأم با اقتدار موجب افزایش اعتماد جامعه به پلیس و نفوذ معنوی این نیرو در کشور شده است.

وی بر مقابله قاطع و همه جانبه با متخلفان و هنجارشکنان که به شکل پیچیده ای سعی دارند رخدادهای فرهنگی و اجتماعی را سیاسی و سپس امنیتی کنند، تاکید کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات و اقدامات رئیس جمهور متوهم آمریکا در موضوع برجام، گفت: موفقیت یا شکست برجام به عنوان توافقی سیاسی و امنیتی که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، آزمونی تاریخی برای ارزیابی اثرگذاری منطق گفت و گو به جای منازعه و همچنین میزان کارآیی نهادهای بین المللی برای حل و فصل مسالمت آمیز چالش های گوناگون در جهان است.

وی گفت: اگر رئیس جمهور فعلی آمریکا توافق و تعهد دولت قبل از خود را قبول ندارد، قطعاً هیچ کشور دیگری حاضر به مذاکره و توافق با آمریکا نخواهد بود، چراکه این احتمال وجود دارد، دولت های بعدی نیز تعهدات فعلی را رد کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر