۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۴۲۸۱
وی گفت:رودبار وابسته به زیتون و فرآورده‌هایش است که از سال 83 با آفت زیتون در معرض خطر قرار گرفته است و اقدامات مبارزه با این آفت از طرق مبارزه بیولوژیک و پدافند غیرعامل موفقیت آمیز نبوده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، فرماندار رودبار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کشاورزی این شهرستان دیمی است و خشکسالی به آن آسیب می‌رساند، گفت:سدهای بزرگ «سفیدورد» و «شهربیجار» به عنوان تامین کننده آب کشاورزی و شرب گیلان در رودبار واقع شده‌اند اما این شهرستان از سدهای مذکور بهره برداری مناسب ندارد.
  اسماعیل میرغضنفری در نشست با مشاور وزیر کشور که در فرمانداری رودبار برگزار شد، اظهار کرد:بخش عمده‌ای از کشاورزی این شهرستان دیمی است و خشکسالی به آن آسیب می‌رساند.
فرماندار شهرستان رودبار افزود:سدهای بزرگ «سفیدورد» و «شهربیجار»به عنوان تامین کننده آب کشاورزی و شرب گیلان در رودبار واقع شده‌اند که بواسطه عدم تناسب زمانبندی و جانمایی انجام شده، کشاورزان این شهرستان از آب کشاورزی نمی‌توانند بهره برداری مناسب داشته باشند و از آب شرب سد هم برخوردار نیستند.
وی گفت:رودبار وابسته به زیتون و فرآورده‌هایش است که از سال 83 با آفت زیتون در معرض خطر قرار گرفته است و اقدامات مبارزه با این آفت از طرق مبارزه بیولوژیک و پدافند غیرعامل موفقیت آمیز نبوده است.
میرغضنفری ادامه داد:اگر چه مسیر برگشت باقی مانده آزادراه رشت از داخل رودبار احداث می‌شود اما احداث این آزاد راه معیشت بخش اعظمی از شهروندان منجیل، لوشان و رستم‌آباد که از محل عبور مسافران تامین می‌شد، با مشکل مواجه کرده است.
فرماندار شهرستان رودبار بیان کرد:حرایم آزادراه و راه آهن رشت - قزوین همراه با عبور خط انتقال گاز محدودیت‌هایی را برای سرمایه گذاران و مردم ایجاد کرده است.
وی وجود معادن را در رودبار فرصت خوبی برای اشتغالزایی دانست و گفت:تسهیلات ارزان قیمت می‌تواند کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف راکد در این شهرستان را متحول نماید.
وجه اله خدمتگزار،مشاور وزیر کشور در این نشست گفت:یکی از رموز موفقیت امام خمینی(ره)و اینکه در دل و جان مردم قرار گرفته، این است که خود را خدمتگزار مردم می‌دانست.
وی اولین شاخصه کار دستگاه‌های حاکمیتی همانند فرمانداری را مردم داری دانست و گفت:اگر این دستگاه‌ها بخواهند در بین مردم مقبولیت و مشروعیت داشته باشند مردم باید بپذیرند که آنان می‌توانند منشا خدمت صادقانه و خالصانه باشند.
خدمتگزار گفت:مسائل و مشکلات رودبار را به دستگاه‌های مرتبط ملی جهت رسیدگی انتقال خواهد داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر