۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۴۱۹۱
مهرعلیزاده استاندار اصفهان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان :
برگزاري جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان اصفهان به رياست مهرعليزاده استاندار و رئيس شوراي پدافند غيرعامل استان و باحضور مولوي معاون اداره كل امور انتظامي و پدافند غيرعامل وزارت كشور

روز گذشته اولين جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان در سال 97 به رياست مهرعليزاده استاندارو رئيس شوراي پدافند غيرعامل استان و باحضور طباطبايي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي و جانشين شوراي پدافند غيرعامل، مولوي معاون اداره كل امور انتظامي و پدافند غيرعامل وزارت كشور و صفدريان مديركل و دبير شوراي پدافند غيرعامل استان و كليه تشكيل شد.

برگزاري جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان اصفهان به رياست مهرعليزاده استاندار و رئيس شوراي پدافند غيرعامل استان و باحضور مولوي معاون اداره كل امور انتظامي و پدافند غيرعامل وزارت كشور

در اين جلسه صفدريان ضمن اشاره به اينكه پدافند غيرعامل مصون سازي از درون حوزه هاي زيرساختي نظام جمهوري اسلامي در مقابل آسيب ها و تهديدات را برعهده دارد، ساختار پدافند غيرعامل در سطح ملي و در سطح استاني اعم از شورا، اداره كل، قرارگاهها و كارگروههاي تخصصي و شوراي شهرستانها را تشريح و وظيفه اصلي اين حوزه را نظارت ، راهبري و پيگيري دستورالعملها، آئين نامه ها و راهبردهاي سازمان پدافند غيرعامل كشور و وزارت كشور خواند.

وی همچنين گزارشي از عملكرد اداره كل در 5 سال گذشته براي حاضرين ارائه داد. سپس مولوي معاون اداره كل امور انتظامي و پدافند غيرعامل وزارت كشور ضمن تقدير و تشكر از اقدامات بعمل آمده حوزه پدافند غيرعامل استان در سال گذشته، فعاليتهاي اداره كل پدافند غيرعامل استان در سال 96 را بسيار خوب و مثبت ارزيابي كرد.

مولوی با بيان اينكه براي انجام برنامه هاي پدافند غيرعامل راه درازي را در پيش داريم، و نگاههاي مختلفي كه در كشور به پدافند غيرعامل شكل گرفته، و به تعبيري نوپا بودن اين حوزه ، خواستار همت والاي يكايك مسئولين استان شد.

وی با اشاره به اينكه كشور ما داراي سرمايه هاي معنوي و مادي بسياري است، اصل پيشگيري را قبل از درمان مطرح و خاطر نشان ساخت كه با توجه به نگاه مقام معظم رهبري به اين حوزه ، اسناد بالادستي و نگاه جدي دولت، الزامات وموضوعات پدافند غيرعامل را مي بايست پيگيري كنيم.

در ادامه آموزش و فرهنگ سازي ، فعال سازي اركان ساختاري، طرح جامع پدافند غيرعامل بعنوان نقشه راه مباحث پدافند غيرعامل در همه استانها، هم افزايي، تمرين و مانور، مستند سازي و استفاده از بخش هاي خصوصي در آموزش و فرهنگ سازي را از جمله جهت گيريهاي اين حوزه خواند.

سپس مهر عليزاده استاندار درخصوص نقش ، اهميت و حساسيت اين حوزه مواردي را مطرح و عنوان نمود امنيت مردم براي ما خيلي مهم است وخطاهاي مديريتي و مهندسي بايد به صفر برسد.

وی درخصوص طرح جامع استان خواستار همكاري جدي دستگاهها نسبت به در اختيار گذاشتن اطلاعات به مجريان شد.

استاندار همچنين تأكيد كرد كه براي برگزاري رزمايش مي بايست برررسي اوليه روي مسائل واقعي با حضور متخصصين صورت پذيرد و لازم است كه رزمايش هاي پيش رو به طوري انجام پذيرد كه در عين پرداختن به نقاط ضعف و كمبودها باهدف ارتقاء آمادگيها، از ايجاد التهاب و دلنگراني عمومي ممانعت بعمل آيد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر