۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۴۰۵
بسیج با شناسایی دقیق و بازاریابی و اقدام به موقع خود مانع ورشکستگی 6 شرکت تولیدی شد.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج، گروه های مختلف از جوانان استان خراسان جنوبی شرکت های مختلفی را برای تولید قارچ تاسیس نموده و محصولات زیادی را روانه بازار کرده بودند.

این شرکت ها که حدوداً 7 مجموعه بزرگ بودند در ادامه تولید، با توجه به عدم استقبال اهالی آن استان از خوراک قارچ تصمیم گرفتند تا تولیدات خود را به استان خراسان رضوی یا حتی تهران ارسال کنند.

براساس این گزارش، از آنجایی که هزینه های ارسال بالا در می آمد عملاً پس از مدتی شرکت های فوق که در حال ورشکستگی بودند تعطیل گردیدند.

بسیج استان خراسان جنوبی که براساس ابلاغیه طرح های اقتصاد مقاومتی اقدامات متعددی را آغاز نموده بود با اطلاع از وضعیت این شرکت ها، طرحی را آماده و براساس آن مسئولان عالی دستگاه های مختلف را طی جلسه ای گردهم آورد.

در جلسه مذکور که فرماندهان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و مسئول آموزش و پرورش استان حضور داشتند قرار شد قارچ به عنوان غذایی مناسب در فهرست غذایی این دستگاه قرار گیرد بویژه آموزش و پرورش که 17 هزار دانش آموز شبانه روزی در آن استان را تحت پوشش خود داشت.

اقدام به موقع بسیج موجب گردید که در مدت کوتاهی پس از تبلیغ افرادی که از این غذا استفاده نموده بودند قارچ در سبد غذایی بسیاری از خانواده های خراسان جنوبی قرار گیرد لذا نه تنها آن 6 شرکت از ورشکستگی نجات یافتند بلکه تولید و کسب و کار آنان رونق فزاینده ای یافت.

گفتنی است سازمان بسیج مستضعفین در خصوص امنیت و سلامت غذایی خانوارهای ایرانی طرح های متعددی را در سال 92 مصوب نموده که مراحل اجرایی آن در استان های کشور آغاز گردیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر