۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۳۷۳۸
لرستان؛
برگزاری جلسه قرارگاه سایبری درمرکز آپای دانشگاه لرستان با موضوع هماهنگی جهت افتتاح مرکز پایش امنیت استان
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این جلسه که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولین حراست تعدادی از دستگاه ها برگزار شد، ابتدا گزارشی از اقدامات انجام شده توسط مرکز آپای دانشگاه لرستان در سال 96 ارائه شد که در طی آن به دستاورد های مهم این مرکز در حوزه های تامین امنیت، آموزش و تولید محتوا اشاره شد.

در ادامه جلسه معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، به اهمیت مرکز SSMP در پایش امنیت دستگاه های اجرایی و کلیه مراکز طرف قرارداد پرداخته و ابراز کرد که در این مرکز تمامی لاگ های شبکه در دستگاه های اجرایی و دیگر مراکز طرف قرارداد توسط سنسور های نصب شده در محل، گردآوری شده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

برگزاری جلسه قرارگاه سایبری  با موضوع هماهنگی جهت افتتاح مرکز پایش امنیت استان

لازم به ذکر است با افتتاح این مرکز در اردیبهشت ماه سال جاری، پایش امنیت در دستگاه های اجرایی و دیگر مراکز متقاضی، توسط این مرکز به صورت متمرکز در مرکز آپای دانشگاه لرستان انجام می شود که باعث کاهش بسیار زیاد هزینه ها در حوزه پایش و تامین امنیت خواهد شد. ضمنا در نظر است که مرکز SSMP در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی، مدیران فناوری اطلاعات و مدیران حراست افتتاح و به بهره برداری برسد.

در ادامه جلسه سیف مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ضمن تاکید بر اهمیت امنیت در حوزه فناوری اطلاعات، این حوزه را در دستگاه های اجرایی بسیار حائز اهمیت خواند و افزود انجام تست های نفوذ دوره ای در دستگاه های اجرایی در دستورکار قرار گیرد.

در پایان جلسه از مرکز SSMP ، آزمایشگاه وایرلس و آزمایشگاه امنیت شبکه توسط اعضای حاضر در جلسه بازدید به عمل آمد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر